PUSHING N900 TO THE LIMIT!!!


 i am currently using Linux 2.6.28.10power47 kernel and the desktop widget MaxCPU to quickly overclock or reduce CPU usage on my Nokia N900. MaxCPU has a range starting at 250MHz with levels at 500MHz, 550MHz, 600MHz (default), 700MHz, 750MHz, 805MHz, 850MHz, 900MHz, 950MHz, 1000MHz, 1100MHz and 1150MHz.

I am not quite sure what the limit is for the Nokia N900, since I have been pushing it for quite some time, but I think I have reached a milestone in numbers. Currently my setup is:

  • Version 20.2010.36.2 (PR1.3).
  • 9 unique desktops.
  • 81 desktop shortcuts.
  • 22 loaded widgets (CPU x 3, Touch Search, Desktop Browser x 9, Conversations, Queen Beacon x 4, Calendar, Forca Weather, OMWeather, Feeding it).
  • 95 245 applications in the menu. (edit: 19/06/2011).
  • Overclocked to 1000mhz and stable.

Overclocking the N900 makes all the difference in performance, although it can cause the device to be quite unstable if the wrong configuration is used, so it takes a lot of patience and fiddling to get the right set up.

Some of the resources I have used to date for overclocking:

  1. Jakiman’s N900 Overclocking Guide – This is a brilliant guide and works exactly as the steps suggest.
  2. Titan – more configuration options. Very useful if you want to add your own settings.
  3. Tonism – offers the latest starving configuration for titan kernel!
  4. Jakiman offers some extra steps for setting the same MIN and MAX settings (e.g. 1000 1000). These are the settings I applied after I successfully completed step 1 and they work brilliantly. My N900 is super fast now and surprisingly very stable. I managed to open 56 applications (before it started to falter).
  5. Queen Beacon Widget – This widget is amazing in it’s own right but is key to the over clocking process.
  6. Bakuur has a complete step by step guide on overclocking and using the Queen Beacon Widget (with diagrams). – Very cool!
  7. Jakiman’s name pops upagain and here is his guide to using Queen Beacon and overclocking. – This is what I used and it works!
  8. Lehto is another cool customer overclocking his N900 and reporting on the different speeds achieved.
  9. Finally all these brilliant people can be found at Maemo.org in the forums sharing their knowledge and it should be the place where you go first to read up on Overclocking the N900. This topic has managed to generate 495 pages so far, which just goes to show how popular this topic is.

Below are ten large (content heavy) websites that I loaded up with ease with my 1000Mhz setup.

The screen below shows the CPU widget showing 1000MHz. I have fixed the MIN and MAX to 1000MHz. I was running my N900 all day at 1000MHz and it was fast, very responsive, and an absolute pleasure to use.

[peringatan] hadis rokok dan tembakau , hadis palsu


Rasulullah SAW pernah bersabda (maksudnya) : “Kelak… akan datang kaum-kaum di akhir zaman, mereka suka menyedut asap tembakau dan mereka berkata: Kami adalah umat Muhammad padahal mereka bukan umat ku dan aku juga tidak menganggap mereka sebagai umat ku, bahkan mereka adalah orang yang celaka”

Abu Hurairah R.A yang mendengar sabda tersebut bertanya: “Bagaimana sejarah tembakau itu tumbuh wahai Rasulullah?”

Sabda Rasulullah SAW : “ Sesungguhnya setelah Allah menciptakan Adam dan memerintahkan para malaikat untuk sujud (tanda penghormatan) kepada Adam, seluruh malaikat kemudian sujud kepadanya kecuali iblis. Dia enggan, sombong dan termasuk orang-orang yang kafir. Allah bertanya kepada iblis : Wahai iblis apa yang menyebabkan kamu tidak mahu sujud ketika Aku memerintahkan mu? Kata iblis : Aku lebih baik darinya, aku tercipta dari api sedangkan ia dari tanah. Allah berfirman: Keluarlah engkau dari syurga, sesungguhnya engkau terkutuk dan engkau dilaknat hingga akhir. Iblis keluar dalam ketakutan hingga terkencing-kencing. Dari titisan kencing iblis itulah tumbuh sejenis tumbuhan yang dinamakan pokok tembakau.”

Nabi bersabda lagi : “Allah memasukkan mereka ke dalam neraka dan sesungguhnya tembakau adalah tanaman yang keji”

-ana petik keseluruhan maksud hadis ini dari buku ‘HARAM MEROKOK’ oleh Adil Akhyar muka surat 12

tadi ada kawan ana tanye pasal hadis ni..sungguh,1st time ana dengar hadis ni..ana tanye kawan2 ana yang lain,dieowg pon tak pernah dengar..ana carik siapa perawi hadis ni pon,ana tak jumpe jugak,so ? betul ke tipu ni ?

ini hadis sahih ke hadis dhaif ? ke hadis palsu?

beberapa jawapan yang ana dapati dalam forum al-fikrah :

1) palsu, tembakau cuma ditemui oleh penjajah sepanyol ketika mendarat di latin amerika sekitar abad ke 16M. kaum latin amerika yg pertama kali menanam tembakau.

2) Hadis ini adalah palsu.Ia tidak diriwayatkan dalam mana-mana kitab hadis, yang sahihnya atau yang dha`ifnya.
Ia adalah satu pembohongan yang keji atas nama Nabi. Haram menyebarkannya.

3) jika wujud hadith yg spefisik dan sahih dalam bab merokok, maka mudahlah Majlis Fatwa kebangsaan memfatwakan haramnya merokok…sampai sekarang, MFK belum lagi gazzette fatwa keharaman rokok kerana faktor terbesar ialah tiada larangan khusus dalam AQ & AS. ia cuma Qias sahaja dan lapuran sains klinikal sahaja

4) penulis buku HARAM MEROKOK ini iaitu Adil Akhyar pernah menulis buku mengenai “poligami tidak sunnah” ( nonsense ? )

5) Manuskrip setua mana sekalipun memang tidak dikira. Jika tidak sudah tentu para huffaz meriwayatkannya. Hadith ini juga tidak ditemui dalam karya hadith sahih, da’if, dan mawdu’ (palsu). Tidak tahu datang dari mana da…

berdasarkan apa yang di atas,dan ana rasa ni memang betol lah hadis palsu..lagipon ana cari cari,memang tak jumpe siapa perawi hadis ni..yang tukang sebar banyak,tapi tak de pon jumpe siapa perawi hadis ni..

hadis palsu ni kene tentang habis habisan..tak boleh disebarkan..siapa siapa yang tahu pasal hadis ni boleh komen kat sini ? salah silap sila betolkan..

tapi jangan silap faham plak..even hadis ni palsu tapi hukum merokok still HARAM..cume tak boleh gune hadis ni dalam menguatkan fakta yang rokok itu haram..wallahuallam..

tadi ada hamba Allah komen ( haniff_mn@hotmail.com) .beliau menyatakan sebab sebab kenapa rokok itu haram..you guys can read it here :

pengharaman rokok bukan datang dari hadis Nabi secara direct. Lebih kurang seperti dadah. Tapi adalah Fatwa yang dikeluarkan ulama’2 berdasarkan dalil aqli(akal, perbandingan) dan naqli(Hadis, Al-Quran).

Antara Fatwa merokok itu HARAM ialah:-* Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Islam Malaysia kali ke 37 yang bersidang pada 23 Mac 1995 di Kuala Lumpur.
* Fatwa yang termasyur di seluruh dunia iaitu Al-Marhum Mufti Saudi, Syeikh Abdul Aziz bin Baaz
* Fatwa Al-Azhar terdahulu iaitu Syeikh Abdullah Al-Masyd (Ketua Lembaga Fatwa Azhar), Dr. Ahmad Umar Hashim (Naib Canselor Al-Azhar) dan lain lain.

10 SEBAB MENGAPA ISLAM MENGHARAMKAN ROKOK
1. Rokok menjejaskan akal (mental)
2. Rokok membahayakan kesihatan fizikal
3. Rokok membahayakan keselamatan diri dan orang lain.
4. Rokok membahayakan keturunan
5. Rokok mengganggu manusia lain.
6. Rokok menimbulkan akhlak buruk
7. Rokok mensia-siakan waktu hidup
8. Rokok bercanggah dengan maruah keislamana
9. Rokok membazirkan harta (wang)
10. Rokok mengandungi dadah

sumber
http://virtualfriends.net/article/articleview.cfm?AID=49453

dan peringatan juga

Rasulullah SAW bersabda

إِنَّ كَذِبًا عَلَيَّ لَيْسَ كَكَذِبٍ عَلَى أَحَدٍ فَمَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّدًا فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنْ النَّارِ

Sesungguhnya berdusta ke atasKu tidaklah sama seperti berdusta ke atas orang lain. Dan sesiapa yang berdusta ke atasKu dengan sengaja, siaplah tempat duduknya di neraka. (Riwayat Muslim)

Rasulullah SAW bersabda

كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِبًا أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ

Cukuplah seseorang itu dikira berdusta apabila dia memperkatakan (hadith) dengan setiap apa yang didengarinya (tanpa usul periksa). (Riwayat Muslim)

Kata al-Hafiz Ibn Hajar al-‘Asqalaani (852 H)

وقد اتفق العلماء على تغليظ الكذب على رسول الله صلى الله عليه وسلم وأنه من الكبائر، حتى بالغ الشيخ أبو محمد الجويني فحكم بكفر من وقع منه ذلك

Dan Para ulama’ telah bersepakat atas kekerasan larangan menipu terhadap Rasulullah SAW dan sesungguhnya ia (perbuatan menipu terhadap Rasulullah SAW) merupakan salah satu daripada dosa besar, sehinggakan Syeikh Abu Muhammad al-Juwaini sampai menghukumkan kafir kepada sesiapa yang melakukan perkara tersebut. (Fath al-Bari, Tahqiq Abd Aziz Bin Baz, jld 6, m/s 499, Dar al-Fikr)

Oleh itu, Sebelum kita menyampaikan sesuatu hadith Rasulullah SAW perlulah kita semak dahulu dengan teliti supaya kita jangan sampai kepada menyebarkan hadith yang palsu terhadap Rasulullah SAW.

Wassalam.

http://halaqah.net/v10/index.php?topic=3426.0

sy bukan ustaz, sy bukan alim ulama’ , tapi stakat ilmu yg sy ada, inilah yg sy boleh cakap… sblmni pn dah ada post yg sama, tapi mod dah delete, harap2 penyebaran bende2 mcm ni tak perlu la ye pd masa depan…

 

Sumber: http://www.gempak.org

Hukum Cincin, Gelang Dan Rantai Bagi Lelaki


HUKUM CINCIN, GELANG TANGAN DAN RANTAI LEHER BAGI LELAKI ISLAM


Oleh: Ustaz Mohamad Faizal bin Ahmat
mohdfaizal@pmm.edu.my 
 

Memakai cincin merupakan salah satu sunnah Rasulullah s.a.w. Ini kerana Rasulullah s.a.w sendiri pernah  memakai cincin. Berdasarkan hadith daripada Anas bin Malek :

“ Adalah cincin Nabi SAW dipakai pada tangan ini ( Dan dia menunjukkan kepada kelingking jari kiri)“(Hadith Riwayat Muslim) Begitu juga, nasihat Nabi Muhammad saw. Kepada Saidina Ali sesudah bernikah  dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan, Nabi Muhammad s.a.w. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari manis atau jari kelingking (anak jari). Di samping itu Ali bin Abi Talib berkata “ Rasulullah s.a.w telah melarang saya memakai cincin pada jari telunjuk atau jari yang mengiringinya( jari tengah atau jari hantu)”. (Hadith riwatat Muslim, Abu Daud At-Tirmizi dan An-Nasai)

 

Bagi pemakaian gelang tangan pula, terdapat sebuah hadis yang menyebut gelang tangan ini.

 

Bahawa Rasulullah s.a.w telah melihat pergelangan tangan seorang lelaki yang memakai gelang yang diperbuat daripada tembaga, maka baginda bertanya kepada lelaki tersebut:”Apakah bendanya ini”? Lelaki itu berkata:”Ia adalah gelang perubatan”. Rasulullah bersabda: “ Sesungguhnya benda itu tadak memberi apa-apa (faedah walaupun untuk tujuan perubatan), buangkan benda itu daripada diri anda, jika sekirannya anda mati dan benda itu ada pada diri anda, maka anda tidak akan berjaya (selamat) untuk selama-lamanya (Sahih riwayat Imam Ahmad).

 

Berdasarkan hadis di atas, terdapat perbezaan pendapat ulama’ sama ada yang mengharuskan ataupun mengharamkan pemakaian gelang tangan ini. Mereka yang mengharamkan penggunaan gelang tangan adalah bersandarkan hadis zahir di atas secara jelas melarang lelaki memakai gelang tangan, walaupun untuk tujuan perubatan.

 

Pun begitu, terdapat ulamak yang mengharuskan menggunakan gelang tangan bagi lelaki dengan tujuan perubatan sahaja, tetapi dengan beberapa syarat yang ketat iaitu gelang tersebut telah dibuat kajian saintifik bahawa boleh merawat penyakit, gelang tersebut bukan dibuat daripada emas dan perak, pemakaian gelang tersebut bukan untuk tujuan menunjuk-nunjuk. al-Ustaz Muhammad Sa’di (Penyelidik laman Islam-online) ketika ditanya tentang hukum memakai gelang dari tembaga yang diperbuat bagi tujuan perubatan apakah dibenarkan atau ia termasuk di dalam syirik yang kecil, beliau menjawab: “Jika terbukti kemanfaatan gelang tersebut sebagai perubatan, maka perbuatan itu tidak mengapa, adapun jika tidak ada padanya sebarang manfaat, maka jangan dipakaikan kerana ketika itu ia termasuk dalam kumpulan memakai tangkal dan azimat.”

 

Larangan memakai gelang yang dinamakan al-wahinah di dalam hadis di atas bukan merujuk kepada gelang semata-mata dan bukan juga merujuk kepada larangan berubat dengan gelang, sebaliknya ia merujuk kepada merubat dengan tangkal atau gelang yang hanya semata-mata tangkal. Oleh itu, pemakain gelang tangan bagi tujuan tangkal adalah jelas, iaitu haram. Tidak kira jenisnya, sama ada ada logam, tali bewarna hatta gelang getah sekalipun. Majlis fatwa kebangsaan telah memutuskan lilitan hitam di lengan bagi umat Islam adalah haram kerana ia merupakan suatu adat atau kepercayaan agama lain. (Muzakarah Jawatankuasa Fatwa kali Ke-19, 6 Oktober 1987 )

 

 

Hasil dari pemerhatian penulis, pemakaian gelang di kalangan pelajar  PMM atau masyarakat awam, gelang yang dipakai bukanlah jenis magnetik yang dibuat untuk tujuan perubatan tetapi jenis logam biasa yang boleh dibeli di mana-mana sahaja dengan harga yang murah. Jadi gelang ini bukanlah jenis yang diharuskan menurut Islam. Pemakain mereka hanya bertujuan  untuk menunjukkan penampilan yang dianggap “gagah” atau “macho”. Oleh itu jika hanya untuk menunjuk-nunjuk atau berhias (bagi lelaki) maka ia adalah amat ditegah dalam Islam.

 

Berkaitan dengan pemakaian rantai leher pula, bila ditanya “ kenapa pakai rantai leher?” ramai menjawab: “rantai ini bukan dari jenis emas atau perak”.  Persoalan di sini bukanlah jenis buatannya sama ada rantai emas, perak, besi ataupun tembaga. Menurut  Islam rantai leher merupakan salah satu alat perhiasan bagi wanita sahaja.  Haram meniru atau menyerupai wanita sama ada dari segi alat perhiasan ataupun pakaian. Amat beratlah kesalahannya jika tujuan pemakaian rantai leher itu bertujuan untuk meniru agama, anutan, ajaran agama lain, maka hukumnya haram, bersandarkan sebuah hadis:

“Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum itu, maka dia akan tergolong di dalam kaum berkenaan.” (Riwayat Abu Daud).

 

Apa yang perlu di sini ialah ilmu pengetahuan. Dengan erti kata segala perbuatan dan amalan yang kita lakukan hendaklah berdasarkan ilmu yang sohih, bukan ikut-ikutan sahaja. Punca utama berlakunya terikut-ikut dengan budaya songsang seperti bertindik, rambut punk, bertatu, memakai rantai adalah kerana kejahilan dan kedangkalan untuk tidak mendalami ilmu agama. Ironinya keseronokan  mengikut budaya asing atau songsang ini akan merosakkan diri malah yang lebih parah lagi, boleh merosakkan akidah kita. Akhirnya, panduan ilmu yang benar akan mendorong segala perlakuan kita bertepatan dengan ajaran Islam seterusnya mendapat kerahmatan dari Allah taala. Wallahu a’lam.

 

cc:http://www.pmm.edu.my/pusatislam


$PE(TR!($

Few things a Beginner Hacker Should Know

Here are few points for beginners to hacking should know and understand….

1. In the beginning stage, most of the beginners search for hacking tools and software. But Here i want to make this clear that no tool and software exists which can hack Gmail, Facebook, Yahoo, twitter or any other website or email account in just few clicks. These types of posts on internet are just for attracting visits and spread spams. Most of this type of hacking tools are binded with trojans which leads your system at risk. The recent example is Anonymous LOIC (Low Orbit Ion Cannon) tool which is used to hack members to use their system in criminal activities.

2. Never use any premium keylogger which is available free on filehosting websites. Hackers always host this type of tool with Trojans. After installing this type of keyloggers, you…

View original post 313 more words


Aruns21's Blog

Protecting your identity

In the world of internet, password, pin number, id become the most important words. All these were used to safeguard our personal data’s. Even if we don’t have a secured password, our account will lead to hacking and may use in illegal purpose. Many researches are also trying to have the system which cannot be hacked by others. As a part of it windows consumer comes along with the special password technology, which can’t be hacked by others.
After researching for number of days the scientist of Microsoft who developing windows consumer preview came up with an idea that is Digital identity, which is convenient and secure. A survey which taken in many countries stats that most of the people have more than 25 accounts like bank, email, social networking, merchant and many others. And it’s not simple to manage or remember passwords of all 25 accounts…

View original post 567 more words